Alla inlägg den 18 november 2012

Av Helene - 18 november 2012 13:50

Det är alltid lika spännande att få kommentarer även om det inte är rosor som skickas till en.

Jag är utbildad för att kunna hjälpa djur med klassisk homeopati. 
Det är fantastiskt roligt och givande, även för de som anlitat mig.

Enligt kommentar, gällande gårdagens inlägg, så är den nättidning som jag nämnde där bara bluff och båg och faktiskt kändes det som den som skrev också tycker att vi som sysslar med homeopati är ovetande, kanske till och med lite korkade som inte fattar att det inte fungerar med homeopati och att det kanske till och med är orätt.
Jag avskyr att bli betraktad som ovetande om det jag sysslar med, det är lika illa som att jag skulle betrakta alla som sysslar med andra saker, exempelvis medicin, pedagogik, forskning osv som ovetande.


Det finns alltid folk som inte tycker som jag gör.

Det får jag acceptera även om även jag motvilligt får göra det ibland.

Vi som arbetar med homeopati har alltid motståndare.

Det finns kritikerbesökare på mässor, bloggar, insändare och organisationer som inte vill ta i homeopatin med tång och som lägger oerhörd energi på att hitta vägar för att bli av med oss.

Frågan är varför det är så viktigt att bli av med oss? 

Kan det ha med läkemedelsindustrin att göra i slutändan? För inte har det väl bara med forskning/evidens att göra?


Jag tycker visst att man kan gå in på http://dagenshomeopati.se för att läsa artiklar som finns där. Jag tror ju att varje människa själv kan välja vad den vill ta till sig och inte. 
Jag tror inte på allt jag läser utan urskiljning det gör inte andra människor heller.
Andra sidor som jag går in och läser på är www.2000taletsvetenskap.nu   och www.vetenskap-folkbildning.nu .

Jag besöker också www.vof.se som är en länk till en sida som inte förespråkar homeopati.

Hmm, man kan ju undra varför jag hoppar in på den sidan, den är ju inte bra  för homeopatin!

Snarare en sida som kan göra mig djupt beklämd och ledsen eftersom en del personer som skriver där är människor som syns i media och som har stor påverkan på människor i allmänhet och tyvärr kan deras faktakunskap inte alltid betraktas som fakta fastän dom gärna vill hävda det.


Så Anders, du som skrev ett inlägg igår, jag kommer att fortsätta att läsa artiklar och annt som dyker upp på Dagens Homeopati och andra sidor som jag tycker kan ge mig något i utbyte. Det innebär inte att jag tycker att varenda bokstav som skrivs är rätt!


Nu skall jag fortsätta med min höströjning utomhus, vi hörs!


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards