Alla inlägg den 17 november 2012

Av Helene - 17 november 2012 12:12

Lördag och vi, sonen och jag skall fira min mamma som fyller 85 år.

Björn kom äntligen hem igår för att stanna tills på måndag. Jag är väldigt glad för det! 


För en stund sen red Ulrika förbi på Kiljan och hade sällskap med Evalotta som red på sin fina Radar.

Det såg så härligt ut och jag skulle verkligen vilja vara den som satt på en häst igen.


Idag har jag försökt plocka bort diverse kvarglömda krukor och annat skräp som ligger i trädgården. Fy katten var det var kallt. Drog mig snabbt inomhus igen.

Hamnade framför datorn såklart och snurrade runt på några av de sidor som jag brukar besöka.

Bla  http://dagenshomeopati.se  titta gärna in på den sidan om du är intresserad eller enbart nyfiken.

Idag kan man läsa om  "Skeptikerbesök i homeopatimontern på Stockholmsmässan".

En kvinna kom dit och ställde frågor om homeopati och det skall man givetvis få göra, saken var den att hon speladé in samtalet utan att säga det. Någon hon talade med frågade till slut om hon spelade in samtalet för hon höll sin mobil i handen. Det gjorde hon, sa hon.

Man får spela in samtal och om man själv deltar kan man dessutom använda det om man vill.

Det finns ju regler för sånt här som tur är och givetvis kan man inte göra hur som helst med sitt inspelade material.

Jag tycker egentligen att det är fult att spela in i smyg. Det är för mig oetiskt men jag har stött på en situation ganska nyligen där jag faktiskt tyckt att det var riktigt att göra det. 

Vid ett annat tillfälle arbetade jag på en skola där en elev tog tillfället att spela in en lärare som hade ett samtal med  

sagda elev. Eleven gick sedan hem till pappan och spelade upp vad som var sagt. Katastrof är bara ett förnamn. Hela händelsen fanns givetvis inte med i inspelningen och den stackars läraren fick ett helsike att klara upp situationen med en överlägsen pappa och en son som tyckte att han var en vinnare. Det hör till saken att eleven inte var en vinnare men han trodde att han kunde komma undan genom att spela in samtalet bitvis. (Uppträdandet innan lärarsamtalet hade varit mindre bra kan man säga.)


Nu skall jag göra mig 85-årsfin för släktträff hos mamman, vi hörs!


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards