Alla inlägg den 26 november 2012

Av Helene - 26 november 2012 10:09

Så närmar sig advent och lite ljus i våra fönster. En och annan ljusstake med traditionella adventsljus finns säker framme också. Härligt och mysigt!


Häromdagen hamnade jag i ett "nuskalldetpyntastillstånd" och i år skall det vara genomtänkt och läckert.

Hahaha, tillåt mig småle, det blir nog som vanligt med pyntet i alla fall.

Det är svårt att bryta det där med rött på jul, tomtar och annat pyssel som hängt med i alla år.

Kanhända har jag ändå ett embryo till nytänkt pynt....


 


Har infört mossa i huset och i glas av olika typer. Planen är att stoppa ner en vit hyacint i den höga tomma vasen och kanske något i den andra större som finns bredvid.


I köket finns en gammal skål och iden hamnade det också mossa samt den nyinköpta tomten som jag hittade på en loppis för några veckor sedan.


 


Rätt så gulligt blev det i alla enkelhet.

Tur att det är några dagar kvar till den första advent så att jag kan fila lite mer på pyntet.


Köket är ju klart nu med täckt kakel. Använde skivor som målades svarta och idag skall jag lacka de som är bakom spisen och diskbänken.

Resultate såhär långt:


     



Idag egnar det för fullt och igår kväll när jag kom hem från jobbet låg det snö på gräsmattan. Känns sådär kan jag säga.

Har ingen som helst lust att gå ut idag och startade dagen med en stor kopp kaffe och en värmande brasa i kaminen i vardagsrummet. En mysig start på en grå dag.


I år har vi objudna gäster här i huset. Några glada möss tror att dom ostraffat kan vistas här. Tre har mött döden i köket och när Björn var hemma så hade han besök i sitt rum av en förvirrad musunge. Den var väldigt söt och mycket förvirrad.

Igår kväll brakade det till i köket och saker åkte ner från arbetsbänken och ytterligare en mus mötte sitt öde. 

Nu är ju inte jag en människa som blir särskilt upprörd över dessa besökare men jag gillar inte att ha dom på arbetsbänken i köket. Förstår inte var dom kommer ifrån eftersom dom valt just arbetsbänken som område för sina härjningar. Kanske trodde dom att dom hade bra koll på var katterna håller hus.
Tyson har tagit en mus som kom fram under kylskåpet och nu ägnar han all vaken tid med att sitta ihopkrupen framför kylskåpet och spana efter möss.


Nu skall jag snart åka bort till Lisen och titta till henne och islänningarna. Dom står nog under taket i lösdriften när det regnar såhär.

Ha en bra dag!


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards