Direktlänk till inlägg 30 juni 2012

Fågelungar och mina barn

Av Helene - 30 juni 2012 17:49

 


Nu är det drygt en vecka sen den här lilla krabaten hoppade ur sitt bo.

Jag har ingen aning om om han/hon lever och flyger runt med de andra syskonen för jag misstänker att det kan vara lite si och så med det.

Just den här dagen fick inga katter gå ut. Jag ville så gärna att fågelungarna skulle klara sig.

Fick syn på den här när jag tog min vanliga titt i blomlådorna. Mitt på gräsmattan klev den omkring och försökte få vingarna att lyda.

Jag stod länge och tittade men blev till slut tvungen att flytta på den. 


 


Tyvärr en suddig bild men se så liten den är.

Jag flyttade den så nära en buske jag bara kunde om nu någon illvillig katt hade kommit ut eller att någon hund tyckte att den verkade intressant.

Just den här dagen försvann alla fågelungarna ur boet och det blev alldeles tyst under taket.

Hoppas att dom kommer igen nästa år.

Det har varit mysigt att ha dom där måste jag nog säga.


Idag har sonen åkt på mormorsbesök och jag skall hämta honom om en stund.

Själv har jag ägnat dagen åt att skriva en del och att äntligen rensa i en sluttning här utanför.

Det blir rätt fint när man rensar bort en del ogräs och det jag satt syns för ögat.


Det känns gott att få ha sonen hemma några dagar. Vi ses inte så ofta nu för tiden efterson han bor i Stockholm och har sitt jobb där.

Om han nu kommer att stanna kvar på obestämd tid så kommer han att behöva en vettig bostad men det verkar vara rätt hopplöst.

I innerstaden kostar en lite etta runt 3 mille. Det "billigaste" jag såg på hemnet var på Kungsholmen för sisådär 1.9 mille. Herregud, kontantinsatsen kan man ju knappt spara ihop till innan man är pensionär.

Jag undrar hur folk gör. Dessutom renoverar dom ju lägenheterna för dyra pengar. Kan undra när taket är nått?

Har en bekant vars son bott i Stockholm i flera år och han är fortfarande inneboende. 

Det är Björn med. Han har ett rum och tillgång till köket/toa i lägenheten. Läget är kanon och han har promenadavstånd till jobbet om han vill. Han säger att det är ok.

Blir han kvar på sitt jobb så tror jag han vill bo lite mer privat med eget kök. Vet att det där med att laga mat inte är så attraktivt för honom just nu.

Jaja, det finns en del att tänka på. Tur att han är vuxen och kan fatta sina egna beslut.


Lisa är i Lund och målar i den nya lägenheten. Hon och Jesper skall flytta ihop till hösten. Det är roligt tycker jag.

Det är ingen stor lya men jag tror det räcker för dom än så länge.

Har fått bilder på lägenheten idag. Svårt att se hur den egentligen ser ut men med lite fantasi så kan jag nog föreställa mig det.

Kanske kan hon äntligen ta med sig lite mer av porslin och annat som hon förvarar här hos mig.


Igår kom handledarbeviset med posten hem till Lisa. Tur att hon åkte ner till Lund annars hade vi ju väntat förgäves på det. Nu kan vi äntligen börja köra bil. Lisa har kört en lektion på bilskolan och skall köra några gånger till. Det tycker jag är bra. Vi får mängdträna i sommar och på bilskolan får dom lära henne nya trix. Det blir perfekt!


Nu är det dags för hundpromenad och sedan riktning Partille!

Ha det

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards