Alla inlägg den 25 juni 2012

Av Helene - 25 juni 2012 11:26

 

Ibland, om jag har tur, kan jag sitta här under ekens grenar och ta en fika eller två!


Måndag, semestern är slut! I dag - back to work!

Jag har äntligen lyckats spika ihop en kompostram för att motverka Leos härjningståg bland sopor som smakar gott.
Jag är väldigt nöjd måste jag säga.
Har målat den också. Med grön/brun lasyr så den inte syns så tydligt.

Regnet har varit ständigt närvarande så allt har skett med droppar från himlen i huvudet.
Har också installerat garderober som jag hämtade med hjälp av Ulrika.
Fyra stycken garderober, 60 X 30, med jalusidörrar, vita.
Jalusidörrar var fint förr, men hjälp vad svåra att hålla rena från damm.
Jag hade aldrig tackat ja till dessa garderoberna om de hade varit 60 cm djupa, men dom här var hanterbara.

Vet inte hur det gick till när jag fick dom på plats. Trodde att jag skulle behöva såga av dom eftersom dom var 210 cm höga och takhöjden är 210 cm.

Av någon anledning måste taket varit högre på vissa ställen eller golvet lägre, i alla händelser lyckades jag pressa in garderoberna med hjälp av en hammare och lite fan anamma.
Inga skador i varken tak eller på golvet.
Nu är dom fastmonterade och dörrarna är på plats.

IKEAs dörrupphängning är kanske bra men ett helvete att hantera när man är ensam hemma. Små jäkla skruvar som har specialdesignats för just dessa gångjärn.
Jag tror att jag använde hur många svordomar som helst, en hel ordlista, som jag knappt själv visste att jag kunde uttrycka.
Nåväl nu är dom på plats och jag känner mig rätt nöjd.

Har tagit mig en sväng med snabeldraken och golvmoppen också. Det känns rätt trevligt här hemma nu.

Lisa kom hem i går kväll, sent.
Hon börjar också jobba i dag.
Jesper och Lisa har fått en lägenhet i Lund och är ju förstås taggade när det gäller att flytta så fort det går. Båda jobbar här i Gbg hela sommaren så det blir lite åkande för dom på lediga helger.
Skall bli kul att höra hur dom har planerat att göra med det bohag dom redan har.

Skulle gå en promenad med doggarna för en stund sen men det öste ner vatten. Akka satsade för fullt från ytterdörren och försvann som en raket längs vägen.
Blind och döv och högsta speed rätt ut i spenaten.
Kvar stod jag och Leo som två muppar och hann knappt uppfatta vad som hände.
Hon var snart tillbaka, regn är ju inte hennes grej. Leo däremot verkar inte bry sig.


Har idag haft celebert besök av sotarmästaren. Han kollade alla kaminerna och klättrade omkring på taket i vätan.

Fy katten för att klättra upp på tak hela tiden året runt. Men det är ju ett måste för dom.

Inget yrkesval jag skulle göra med tanke på min höjdrädsla.


Ha nu en bra dag, gå en regnpromenad!

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards