Alla inlägg den 14 juni 2012

Av Helene - 14 juni 2012 09:46

 

Vi smyger på kapp..........


Berättade jag att mina hönor äntligen har sin nya hönsgård klar?

Jodå, till slut blev det det klart med grönt "irrrrk" nät som skydd ovanifrån. Man vet ju inte om stora fåglar tänker enleverar mina fina hönor.
I går kväll, precis i skymningen dök råbocken upp på ängen och samtidigt kom det en grävlingfamilj på besök. Det såg allt lite kul ut med två så olika arter av djur samsades om nästan samma ängsplätt.
Kanske dom känner varandra redan. Nåväl dom har ju inte samma intresse av mat och jag tror inte att grävlingar ger sig på vuxna rådjur.

Här är märkligt nog ett väldigt aktivt djurliv till skillnad från mitt torp 600 m härifrån. Där såg jag nästan aldrig råddisarna eller några andra vilda djur om man inte räknar med dom grävlingarna som bodde under huset och fladdermusen i vardagsrummet. Ett och annat enstaka älgbesök hade jag ju förstås och det har jag inte sett några här än. Här finns ju både rådjur, kronhjort, räv, grävling och någon liten snabb gynnare som aldrig visar sig så att man kan se vad det är samt mängder av olika småfåglar.

I morse körde jag Lisa till bussen, då hade vi lyckan att få se en rådjurmamma med 2 kid. Väldigt små och söta. Dom hade all möda i världen att förflytta sig med sin mamma över vägen och in i skogen på andra sidan.


I går var jag och dottern på handledarutbildning för Lisa skall äntligen börja övningsköra.

Förväntade mig en relativt tråkig kväll men blev faktiskt överraskad. Mycket att lära och nu undrar jag om jag själv skulle klara en uppkörning :) Milde himmel vad det är mycket att tänka på.

Det var positivt med handledarboken vi fick, för där kan man hämta stöd för den privata träningen. Kändes helt OK.


Nu blir det kaffe igen och sen skall jag försöka hinna dejta snabeldraken, posta några paket med kaffe, åka ett ärende till KInna och fika hos en kompis.

Just nu skiner solen men det dyker hela tiden upp hotfulla moln som verkar vara fulla med vatten och kanske blixtar och dunder med. Bäst att stänga ner datorn innan jag åker hemifrån.

Ha nu en bra torsdag......

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards