Alla inlägg den 10 april 2012

Av Helene - 10 april 2012 10:55



  Lite gladare är jag idag. Har röjt i köket och hunnit jobba med lite skrivarbete.

Akka är konstigt nog på lite avstånd. Hon beter sig som om hon inser att det inte var så bra det hon gjorde igår, men nu är hon ju en hund och det är nog jag som beter mig underligt enligt henne.

Om en stund skall vi gå en långpromenad i regnet och sen skall jag till stallet en sväng.

Det blir en latte hos Ulrika också. Gott för en surkart som jag.


Båda kidsen och pojkvän har åkt hem. Det gjorde dom igårmorse kl. 07.00 En skulle till Stockholm och de andra två till Lund. Nu dröjer det tills dom dyker upp igen.


 


Tramsig bild på Lisa och Jesper men den är gjord för min blogg sa Lisa.

Dom är i alla fall gulliga ihop även om dom inte gör såhär hela tiden.


Vi har haft födelsedagsfirande och umgåtts i största allmänhet.

Inser att ingen av mina barn är så förtjusta i att hämta ved eller rasta hundarna. Dom är inga lantisar även om vi alltid bott utanför sanmhället och haft djur och natur nära inpå oss.

Lisa följde med till stallet och red på Björk en sväng. Ulrika var med på Kiljan. Solen sken och turen blev nog rätt rolig med lite tempo.

Lisa har ju lagt 3 år på Hallands ridgymnasium så hon längtar allt efter att rida och efter hästar i allmänhet. Tror nog att hon kommer igång med det så småningom igen.

Vi pratade om islandshästar kontra större hästar och det som Lisa saknade var den större hästens rörelser i galopp bla. Annars tyckte hon om att ta sig fram med islandshäst.

Bra, för det skall jag förhoppningsvis ha en såsmåningom. :)


Ha nu en fin dag i regnet, 

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards