Direktlänk till inlägg 17 april 2012

Snötäcke

Av Helene - 17 april 2012 08:07

Vitt och vackert.....ett tunnt täcke med snö över hela området.

Ser på FB att många fått en kortare släng av ångest för detta. Konstigt nog så blir jag mest full i skratt över aprilvädrets nyckfullhet. Solen skiner intensivt så jag tror att den mesta snön försvinner under dagen.


Majsan, min svarta katt, kom inrusande i full karriär när jag öppnade dörren förut. Hennes yviga svans var full med snöflingot. Det såg rätt läckert ut. Det varade inte så länge för det blev snabbt våta spår efter henne och vips var det borta.


Idag blir det jobb och i morgon skall jag på en föreläsning på Lorensbergsteatern. Det skall bli intressant. Handlar om ekonomi och "energi". Ulrika följer med och jag ser verkligen fram mot detta. Har till och med tagit ut semester för att kunna åka dit. Om jag bara kunde komma ihåg vad föreläsaren heter så skulle jag skriva det också, men just nu är hans namn borta ur huvudet. Lite typiskt mig, jag har svårt för namn - alltid.


Tidigare har jag skrivit om att jag vill fixa till det här hemma. Nu har jag i alla fall klurat ut hur jag vill ha det i vardagsrummet. Det tog några dagar men igår kom jag på hur jag kan göra. Måste skrapa och måla en dörrkarm först, sen är det bara att styla om. Det skall bli roligt för jag tror att det blir både fint och överraskande. Stort "gilla" för det. Hade jag bara haft råd så hade jag investerat i en ny matta också men det får bli till hösten.

Igår tog jag en tur till mor min och hon hade planer på ett IKEA besök. Fattar inte hur hon orkar med den trötta kroppen som hon har men.....vi har varit där förr och man kan låna en rullstol och då blir det genast enklare för henne. Får se när det blir av, hon skall ju känna att hon orkar.


Nu är det fikadax och sen skogspromenad med doggarna. Det blir en intensiv dag med APT och jobb. Skall hämta upp en arbetskamrat på väg till jobbet och blir tvungen att köra en liten omväg. Hon har ingen bil och om hon skulle välja att åka buss så får hon åka redan nu för att vara framme kl. 13. Helt sanslöst dåliga möjligheter med bussåkning i området kan jag säga.

Bor man i Hyssna och skall till Hindås så måste man åka in till Mölnlycke för att ta sig till Hindås. Det är väldigt många mil när det bara är ca 2.9 mil för mig att köra med bilen en väg. Jag tycker att hon är fantastisk med sitt bussåkande. Hade själv fått göra mig av med alla djuren om jag skulle ägna så mycket tid åt att ta mig fram till min arbetsplats och få lägga massor av tid på att vänta på bussar och vänta på jobbet tills arbetstiden börjar, för det är ju så att busstider och arbetstider stämmer dåligt med varandra.


Idag får jag alltså vara chaufför och det känns helt ok!

Ha nu en fin dag i solen eller under molnen, (vet ju inte om solen syns hela dagen).


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards