Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Helene - 25 juli 2010 16:06

Nu har jag inte bloggat på länge.

Kanske lite tappad lust av olika anledningar.

Sitter en hel del vid datorn men bara för att hitta boende till Lisa. Det börjar bli lite panik, hon flyttar söderut inom en månad.

Har jobbat två nätter nu och idag har jag sovit till klockan två. Regnet strilar, det är lite kallt och rått, det underlättar sovandet på dagen.

Firar i övrigt min födelsedag med ett glas rosé, inga gäster här idag. Det blir en regnig hundpromenad och sedan en kväll i soffan.

Jag vet att jag kommer att somna tidigt.



Hönsens skara är reducerat till tre höns och en tupp. En katt besökte hönsgården och lyckades ta två av kycklingarna. Som tur är växer dom fort och nu verkar inte just den katten intresserad längre. Det kändes inte så bra att bli av med hönsen. I ärlighetens namn så blev jag väldigt förvånad över att det hände alls.

Nu är i alla fall hönsgården kattsäkrad och även hundsäkrad. Akka är onormalt intresserad av mina hönsfåglar. Hon verkar tänka att jag inte skall ha andra gudar jämte henne. Man kan lugnt uttrycka det som att hon är sotis.


Just nu har jag ett bekymmer angående mina växter. Dom växer men av någon  anledning har blommorna i balkonglådorna gett upp och andra växter sätter inga blommor, växer bara med gröna blad.

Kanske måste jag ge ännu mer näring åt dom, tycker ändå att jag har gjort det.

Här växer det väldigt dåligt kan jag säga, det gäller allt utom vissa ogräs.

Får nog ta en funderare på det.

kram till er alla

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards