Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Helene - 12 juli 2010 06:55

  

Snart slår min favoritblomma ut....

 

God morgon!

Idag har jag varit chaufför kl. 05.20 Körde Lisa till tåget. Hon börjar jobba kl.07.00

Det är inget vidare att kliva ur sängen för en biltur fram och tillbaka till byn.

Börjar själv jobba kl. 11 idag.

Kollade på SMHI och såg att det skall bli varmt och soligt idag också.

Inte helt fel när man skall på utflykt.

I övrigt har jag pillat ihop en liten hönsgård åt mina kycklingar. Den är inte helt kattsäker så jag måste fixa lite till.



Tanken är att dom skall växa till sig här. Jag vill helst ha dom promenerande omkring på tomten men dom måste bli stora först annars ligger dom pyrt till.

Har redan sett att både Akka och katterna är väldigt intresserade av de små pipande fåglarna. Inte bra.

Håller på att lägga taket med grästorvor. Här skall dom inte bo i vinter, tro inte det. Men nu passar denna fd hundtransporten i trä utmärkt som bostad.


Hästarna tar paus från solen.


Hästarna har kommit hem igen. Nu är dom tre. Lisen, Rosie och en nykomling som jag glömt fråga om namnet. Hon ser ut som Rosie och är en shettis hon med.

Sent i går kväll var Rosie på rymmen som vanligt. Vi fick flytta över dom till en annan hage för säkerhets skull. Eftersom klockaan var mycket så hade det hunnit bli mörkt. Lite svårt att fånga hästar som var upprörda över att kompisen tagit sig ut.....


Visst är min lyckoklöver fin.


Hittade knölar i en butik och var ju bara tvungen att testa. Nu växer det lyckoklöver lite överallt härhemma. Dom ser inte riktigt ut som dom som jag har inomhus. Tydligen övervintrar dom inte utomhus vintertid, men det gör inget...dom får bo inne i vinter.  

      

   Årets gurkplanta.......

 

Nu blommar mina gurkplantor äntligen. satte dom lite väl sent i år så det vill nog till att det blir hyfsat varmt och soligt de närmsta veckorna.


Nä, nu skall jag nog ta och lägga mig i sängen och läsa i min deckare. Jag behöver all vila jag kan få....jobbar till 22 i kväll.

Ha en bra dag, det skall jag i alla fall!

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards