Alla inlägg den 30 april 2010

Av Helene - 30 april 2010 12:09

  

Gänget i hagen! Kolla in trädet som min stora bäver har knaprat på. Inte bra :(

Förra året i april såg det ut såhär i samma hage.

 

Man kan fundera på om hästarna krymt eller kan det vara några andra? Lisen är kvar men Daisy har flyttat och Daydream är på Lisas skola. 


Sista aprildagen! Nu går det fort......Det var ju inte så längesedan som  jag kände mig helt knäckt av kyla och snö. Nu har jag nästan glömt hur det var. Vilken tur att hjärnan funkar på det sättet ibland.

Idag har jag burit saker upp till mitt nya arbetsrum i huset bredvid.

Det tar aldrig slut verkar det som. Tusen små penslar, tygbitar trådar, saxar, färger mm mm. Till slut blev jag så trött på alltihop att jag lade på en matta och satte in mitt arbetsbord som jag hittade i förrådet, bara för att få en känsla av att det börjar bli klart. Sen hängde jag för säkerhets skull upp gardiner också. Vips blev rummet väldigt annorlunda och ganska ombonat.

Härifrån ser jag in i stalldelen och ut över hagen. Trivsamt värre.

Värre är det här i huset. Borde förstås veckostäda men jag gör allt för att slippa det.


  


Fick med ett träd som håller på att slå ut. Dagen innan var det bara knoppar och igår efter att det regnat lite och var lite varmare så såg det ut såhär. Idag är det ännu mer blad som syns. Häftigt tycker jag.

Ännu mer häftigt är min trappa. Gammal mossig och osnygg men charmig. Här växer det akleja om jag inte tar fel.


  


Det finns mängder av denna vackra växt häromkring. Jag njuter och gläds åt dessa gammaldags växter.

Om en stund väntar jobbet. Borde se till  att ta tag i dammsugaren så det är fint här i kväll när jag kommer hem.

Ha en fin Valborg

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards