Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Trappbygge

Av Helene - 27 april 2010 10:20

       

Jag har satt min plan i verket! Det krävs vissa förberedelser och jag jobbar stenhårt med dessa. Än är det inte läge att berätta om slutresultatet eftersom jag känner att jag behöver vara lite hemlig.

I alla händelser så är det ju inte alltid man kan sätta igång med saker bara rätt av utan det krävs ibland att annat får bli färdigt innan man kan färdigställa.

Jag inledde processen med att fixa iordning Lisas kalla rum i extrahuset.

Det är nu målat och pimpat med både det ena och det andra. Hoppas att det faller henne i smaken. Hon blir förmodligen tvingad att bo hemma lite i sommar vare sig hon vill eller ej.

(Håll tummarna för henne idag för just idag är det hästskötarexamensprov på skolan.)

Efter Lisas rum flyttade jag alla saker som står i förrådet till ett tomt utrymme i samma hus. Nu blir ytterligare ett rum tomt och detär där som jag skall lägga min energi under en tid.

Har också passat på att måla baksidan av detta huset så att det inte ruttnar bort.

Måla med falurött är en trivsam sysselsättning och snudd på terapi.

När jag höll på att flytta runt alla saker så snubblade jag titt som tätt på yttertrappan. Den ser inte klok ut och har, under åren som husen stått tomma,

mer eller mindre ruttnat sönder. Dags att ta bort den och fixa en ny......men hur?

Visst ser den lite farlig ut?  

 

Fick tänka till en stund men kom snart på att jag kanske skulle göra en provisorisk trappa tills jag hunnit iväg till plankaffären.

Två pallar plus några stenar och vips hade jag en ny trappa!

 

Den håller att gå på ett tag! 


Nöjd med detta påbörjade jag processen med att isolera och lag dörren på insidan. Det kommer att bli jättebra!

I övrigt är jag ledig i flera dagar denna veckan så jag kommer att hinna en hel del.  Har haft tre nätters arbete i helgen och det tar på denna medelålders krumelur. Vila och rolig sysselsättning får fart på mig igen!

Kram alla ni, ha en underbar dag!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards