Direktlänk till inlägg 11 april 2010

Korpbesök

Av Helene - 11 april 2010 21:21

  

Kattprinsessan har äntligen fattat att det är plusgrader ute! Nu vill hon vara ute nästan hela tiden.

Hittade henne uppe i ett träd häromdagen, såhär såg det ut....

      

Hon sitter gärna och spanar på högre höjder. Ibland lyckas hon fånga ett byte men oftast är det inget större resultat på spanandet.

Tog lite bilder häromdagen men la inte in dom förrän idag.

  

Ingången till jordkällaren här hemma. Såg en rolig lösning på jordkällare som någon hade gjort. I stället för att renovera den och ha den som källare så hade dom gjort om den till växthus. Aha, tänkte jag och tittade lite närmare på jordisen här  på tomten. Det tog ca 3 sekunder att inse att jag kunde glömma det helt och hållet. taket i min källare består av idiotstora flata stenar. Jag vågade knappt gå in.....tänk om det inte höll det där taket.

  

Snubblade över tomtens enda krokus! 

Och här är mina påskliljor......igen!

Häromdagen ondgjorde jag mig över min snöiga väg. Den här bilden tog jag den 7 april. Idag är äntligen all snö borta.

När jag kom hem från jobbet hade jag tydligen haft besök av bevingade vänner. Två sopsäckar, som skulle förpassas till tippen, hade av någon anledning öppnat sig och låg utspridda över hela tomten. Innehållet var mest förpackningar men nu var de reducerade till sönderslitna  pappersbitar. Först trodde jag att det kunde vara någon hysterisk grävling eller räv som fnattade omkring här på gården men sen insåg jag att det måste vara korparna eftersom det var perforerat i botten på några smörbyttor som slunkit med alla mjölk och juiceförpackningar.

Gamla shampoflaskor mm hade också roat fåglarna som lyckats sprida ut även dom på gräsmattan. Lite trött blev jag på detta!

I morgon skall jag jobba igen....som tur är slipper jag komma klockan halv sju, jag har ju svårt att komma igång för tidigt på morgonen.

Det blir en tidig natt för mig ikväll, jag är väldigt trött och nu har jag tandvärk också.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards