Alla inlägg den 28 augusti 2009

Av Helene - 28 augusti 2009 11:06

Fredag igen. Det är ju bara två dagar i veckan känns det som ibland. Måndag morgon och fredag em.

Märkligt egentligen.

Satt och funderade på varför jag vaknade med fjärilar i magen i morse. Kom fram till att min tid och dotterns tid går i otakt vilket innebär att saker och ting är svåra att få ihop. Som i dag tex. hon vill komma hem i kväll för att hämta lite prylar. Hon skulle kunna vara i "byn" vid sextiden och hinna vara hemma hela kvällen. Då visar det sig att jag jobbar till 21.30 Hon kan inte ta sig hem utan min hjälp, det är för långt att gå ,över en mil, och inga bussförbindelser. I morgon börjar hon sitt extrajobb kl. 10.00 jag börjar kl. 07.00 och jobbar hela dagen till långt in på kvällen. Hon slutar kl. 17.00

Allting blir bara sååååå joxigt för både henne och mig. Hur löser man nu detta......

Hela sommaren har varit sådan eftersom vi har haft så olika tider hela tiden.

Trodde nog att det skulle bli enklare när skolan börjat.

Hmmmmm, nu hör jag tonerna från Supertramp-cdn som jag hittade på morgonen. Mums vilka minnen.

Har idag samlat lite energi till att fixa till resterna efter min ommöblering.

Konstigt att det blir så mycket över hela tiden. Det fick ju plats tidigare.

Ibland önskar jag att jag kunde avstå från vissa av mina saker och ha ett mer minimalistiskt hem men det går inte. Det blir liksom inte jag och det känns som skoskav i hela kroppen.

Nåväl, det är ju egentligen inget stort problem egentligen. Bara man ser till att man trivs.

Nu är det dags att äta lite brunch eller vad det nu kallas i den där världen som finns utanför mig.

Kram till er alla,




Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards