Alla inlägg den 13 augusti 2009

Av Helene - 13 augusti 2009 01:56

Jag har blivit eländigt dålig på att skriva på bloggen. Vet inte riktigt varför men kan väl misstänka bloggtorka.

Det händer inte så mycket just nu kan jag väl säga.

Jag arbetar och sover. Det måste vara fel på mig eftersom jag somnar så fort jag lutar mig mot något mjukt.

När jag jobbar natt är det som att jag överhuvudtaget inte kan vakna ordentligt dagen efter. Sover som en död hela dagen fram till sena eftermiddagen och sen är det inte många timmar tills jag skall åka till jobbet igen.

Därför tillför jag kroppen vitaminer och mineraler vilket jag tror fattas i stor mängd. Dessutom har jag slarvat med maten under sommaren. Det är aldrig bra.

Idag hade jag ambitionen att laga till min favoritsoppa så det gjorde jag fast jag bytte ut ev. köttprodukter mot kantareller.

Mums kan jag säga, urgott!

På min kvällsvända med doggarna plockade jag 3 liter kantareller till. Det bara poppar upp gula svampar hela tiden överallt. Jättekul tycker jag.

Hade tyvärr inte kameran med ut den här gången, men jag kom till ett ställe i skogen där det var gult överallt. Helt makalöst, det är ju bara sånt man hör talas om men aldrig får uppleva.

Har hunnit med att måla min sekretär också. Den blev lite annorlunda men rätt fin. Bild kommer så småningom.

I mitt blivande stall som är planerat ordentligt äntligen så har jag börjat i ordningställa den delen som redan finns. Jag sätter upp plank så att insidan blir riktig. utsidan på den befintliga delen har jag målat och det fattas bara att sätta lock på panelen.

Min hyresvärd har sagt att han kommer upp snart och lägger nytt golv i vardagsrummet samt isolerar valda ställen. Jag hoppas också att jag skall få en duschkabin till badrummet. Väggen i duschen är ju skadad och det blir inte bra med allt vatten som tränger in i träet.

Jag bad min värd att varna i god tid för jag har väldigt stora mängder böcker som skall hanteras. Dessutom har jag en bokhylla som är gjord av sten. Närmare bestämt 85 st stenar och till det finns det hyllor av plåt. Kan undra om jag inte skall skaffa nya hyllor och hålla mig till "vanliga" möbler i fortsättningen.

kan bara säga att det blir inte lätt att hitta platser att förvara möbler och böcker när golvet skall brytas upp. Undrar hur lång tid det tar att göra det här egentligen?

Fick en kommentar till förra inlägget. Jag tackar för svaret KM. Kanske jag själv misstänkt samma sak som du. Hittade ett liknande gryt som finns något närmare huset. Verkar också vara övergivet för tillfället.

På kvällarna ser jag äntligen mina vänner fladdrisarna. Trodde vi var utan helt och hållet men nu verkar dom ha dykt upp. Ser dom i skymningen när jag sitter på verandan.

Det verkar också som att skogen har ekorrar lite varstans. Jag blir på gott humör när jag ser dom. Hoppas att dom sprider ut sig och hamnar även på min tomt.

Det som är mindre kul är att några personer har som nöje att köra ut bilar och parkerar dom efter vägkanterna. Sen eldar dom upp dom så det står utbrända vrak i diket. Varför är det så viktigt att elda upp alltihop? Någon verkar ha något att dölja.

Kram till er alla







Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards