Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Helene - 24 augusti 2009 04:27

Ok, klockan är nu ca 04.28 och jag är på jobbet. Är klar med mina arbetsuppgiter och väntar mest på att huset skall vakna.

Visst är jag lite trött, men inte alls så trött som jag var tidigare i sommar. Då visste jag inte riktigt hur jag skulle klara av nattarbetet utan att slockna när jag satte mig ner.

Det verkar som om den där "shoten" jag tar varje dag har en välgörande effekt på mig.

I morgon eftermiddag när jag vaknat till liv igen så skall jag utföra diverse tråkiga måsten. Skall lämna in Lisas moppe för lagning, hämta ett bord som jag fått (det är ju kul förstås) sen skall jag handla mat till katterna också och har jag tur så blir det lite till mig med.

Måste beställa hö också. Det skulle vara skönt att ha det hemma innan det blir dags för "torrfoder" till hästarna.

Hinner jag skall jag ta en svamptur igen. Det är så kul.

En arbetskamrat ville ha rönnbär för att göra gelé. Jag googlade på rönnbär igår och fick hittat ett saftrecept. Tänker pröva det i år fast jag lägger nog i lite äpplen också.


Det finns nog rönnbär så det räcker till många tror jag. Höns tycker om rönnbär och dt gör visst getter också. Min arbetskamrat har både och så hon behöver nog få flera påsar för att det skall räcka till alla.

För ett tag sen gjorde jag ju om min sekretär men la aldrig ut någon bild.

Idag känner jag att det är läge för det så håll i er, här är min sekretär!



Jag har fått dille på att blanda tyg och färg. Färgen är sk drickamålad och sen har jag limmat tyg också.

Jag gjorde ju likadant med Lisas skåp.

Här har jag bara limmat på det blommiga tyget än så länge.


Nu är det nästan klart men jag upptäcker att bilden på det färdiga skåpet är borta. Måste nog ta en ny. I vilket fall som helst har jag lagt till ett grönrutigt tyg också. Det blev väldigt rart.

Nä, nu skall jag sätta på kaffe till morgonpersonalen. Klockan 07.15 får jag åka hem till min säng!

Såg en rävunge i diket när jag skulle till jobbet. Den var supersöt. Jag är ju barnsligt förtjust i alla skogens djur som ni väl märkt!

kram till er alla


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards