Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Helene - 20 januari 2013 11:49

Kallt om näsan när jag klev ur sängen. Men vad gör det när man kan elda sig varm.

Tände i kaminen och i köksspisen med en gång och nu är det en härlig värme i huset.

Om en stund skall jag till Lisen och fixa. Det skall bli en stund med borste och hovkontroll.


I övrigt har jag hämtat ett fruset ägg hos hönsen och delat ut äppelbitar och grönsaker som dom kastade sig över.

Oj, vad dom äter nu när det är så kallt. 

Det är ganska problematiskt med vatten till hönsen. Det fryser snabbt i deras vattentråg så jag får gå dit flera gånger per dag för att kolla vattentillgången.


Kollade fötterna på dom så att dom inte förfruset dom men allt såg fint ut.

Dom går på en bra ströbädd som är torr och fin. Dessutom verkar dom väldigt pigga.

Varje gång jag delar ut mat har jag en höna som nödvändigtvis skall flaxa upp och sätta sig på min rygg när jag böjer mig ner. Märkligt beteende tycker jag, men det gör inget, hon sitter inte kvar så länge.


Funderar på hur jag skall gå vidare med ett av arbetsrummen här i huset. Upptäcker att jag gärna skulle vilja sitta här nere med mina tyger och färger.

Som det nu är så har jag symaskinen och tyger i övervåningen och färger mm här nere i en salig röra. Hittar ingenting för närvarande.

Drömmer om det perfekta arbetsrummet men inser samtidigt att det inte kommer att vara så perfekt när jag väl installerat mig. Jag har en fin förmåga att dra fram en massa saker, sätta igång arbeten och sedan strunta i att plocka bort efter mig med en gång. Röran blir extrem och bortplockningen tar sedan en jädrans massa onödig tid.

jag får väl fundera ett tag till, nu skall jag till Lisen!

Ha en fin söndag i kylan!






Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards