Direktlänk till inlägg 22 september 2012

Overall i ett stycke

Av Helene - 22 september 2012 22:04

Idag är dagen då jag kan duscha riktigt varmt igen.

Jag har fått en ny blandare till min dusch och det tycker jag är toppen, den gamla gick inte att fixa av någon anledning.
Tog en härligt het dusch och hoppade sedan i min förskräckliga "overall" som min dotter förbjudit mig att visa mig i.

Det är ett kanoninköp anser jag. Den är svartvit, randig och i ren bomull. 

Jag kan hålla med om att jag inte ser klok ut i den men det struntar jag i.
I vinter blir den härlig att sova i och nu fungerar den som mysplagg efter duschen. 


Kvällen har gått åt till att elda i min köksspis. Den här gången har jag fått den riktigt varm. Det gäller att vrålelda märker jag. Då blir det varmt och skönt i kök och matsal.

Rummet har sin egen kamin och den har också fått värma huset idag.


Tittade till hästarna en stund på eftermiddagen. Herregud vad dom är runda. Som bowlingklot om inte värre. Alla tre kom glatt vaggande i hagen och undrade om jag inte hade något gott till dom.


Blev bjuden på en god lunch också. Tack för det! Livsandarna återvände och livet kändes rätt gott när jag hade ätit, druckit kaffe och pratat en stund.


Mina hönor har äntligen fått en lucka in till hönshuset så from i morgon kan dom själva välja utomhusliv eller inomhusmys. Dom verkar alldeles ur balans för närvarande och ruggar så fjädrarna ryker. Ett tag hade tuppen ingen stjärt och såg väldigt otuppig ut. Dom håller på att växa ut igen som tur är.

Kycklingarna växer och frodas. Det blir fyra nya individer och jag hoppas verkligen att alla är hönor.


Nä, nu skall jag återgå till ryggläge igen. Tänker se färdigt filmen med Bruce Willis, har visserligen sett den förut men.......han är en favorit i det här huset, alltså blir det film en stund till.


Ha det, vi hörs

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards