Alla inlägg den 11 september 2012

Av Helene - 11 september 2012 08:39

Tisdag och nytt jobb!

Vet inte alls hur det kommer att bli men såklart hoppas jag på att det intressant och roligt.

Det finns ett stort värde i att ha ett bra jobb och med bra menar jag att det känns gott att komma till.

Det handlar inte så mycket om lön som att man befinner sig på rätt plats.

Bäst hade förstås varit om man fick en bra lön och att jobbet är toppen.

Jobbar man i kommunen så kan man glömma att tjäna dom stora pengarna. 

Lönererna är inte dom högsta :) 


Idag skiner solen på oss. I alla fall nu på fm. I eftermiddag skall det tydligen regna.

Det gör inget för jag skall ju jobba.

Hinner nog göra klart min hönsgård så hönsen kan ta sig in och ut som det behagar dom.

Just nu får jag inga ägg, dom ruggar och ser inte så pigga ut som dom brukar.

Tuppen har inga stjärtfjädrar för dom har han tappat och han ser lite stukad ut.

Hönorna ligger mest och gosar ner sig i sågspånet i hönshuset som burriga högar. 

Tur att det går över.


Akka och Leo rymde i morse. Det vill säga att dom tog sig ut från trädgården genom att forcera grinden.

Irriterande. Nu måste jag fixa den så att jag kan lita på att dom stannar i trädgården.

Förmodligen tog dom sig inte så långt för dom kom hem efter 10 minuter.

Skönt tyckte jag som alltid blir orolig när dom drar iväg.


Låt denna dag bli en bra dag!

Vi hörs

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards