Alla inlägg den 17 september 2012

Av Helene - 17 september 2012 19:01

Välkommen till min nya värld i färg!

Ja, ärligt talat så vet jag inte riktigt vad som flög i mig idag. 
Ville förmodligen ha lite förändring och då blev det såhär. 

Får se om jag står ut med färgkombinationen, antagligen gör jag inte det.

Tur att det är lätt att byta.


Har en period när jag utvecklat en svaghet för syrenlila. Det finns lite överallt här hemma just nu.

I synnerhet i vardagsrummet. Tillsammans med grått är det en härlig kombination tycker jag.

Funderar på att ha gardiner i vardagsrummet i vinter och är inne på hela längder i LILA.

Förmodligen blir det vitt men jag kan ju alltid leka med tanken eller hur?


Min soffa går i lila toner......lite blått å grått också.


 


Här ser det ju mest ut som en sovalkov men när det inte finns husdjur i soffan och kuddarna är på plats så är det rätt fint tycker jag.


Plockar undan mitt fina överkast och mina kuddar varje dag innan jag åker till jobbet. Vill egentligen inte att Leo skall bädda med det när jag inte kan styra upp honom.

Om jag glömmer av att ta undan så ligger alltihop i ett enda kaos när jag kommer hem. Inte bra och knappast fräscht.


Nu är det dax för sista promenaden för dagen. Snart kommer mörkret och vi ser inte något härute i skogen.

Hej hopp på er alla!

Av Helene - 17 september 2012 08:23

Vaknade av att det blåste regn mot fönsterrutan.

Idag är det verkligen en grå dag och vad hittar man på då?


Förmodligen blir det städning. Dammsugning och dammtorkning, skakning av mattor också.

Misstänker att jag åker en sväng till Partille också. Har plockat ganska mycket trattkantareller och delar med mig till min mamma såklart. Hon kan inte plocka svamp längre, hur gärna hon än vill. Lite svårt med rullator i skogen.


Var ute en timma i går em och kom hem med två dödströtta hundar och massor med trattisar och vanliga kantareller.

Misstänker att det finns lika mycket vanliga kantareller kvar på mina "ställen" som jag inte varit på sen i förra veckan och det finns dessutom mängder med trattisar kvar på trattkantarellstället.

Trattkantareller är gott i såser och att göra svampsoppa av. 


I går upptäckte jag att min telefon inte hade någon som helst kontakt med yttervärlden. Jag var helt isolerad större delen av em och hela kvällen. Det var jättekonstigt. 

Lyckades till slut få den att fungera men det tog jättelång tid innan jag kom på hur jag skulle göra. 

Det är inte alltid tekniken är lätt att förstå sig på.

Var inne på min mobiloperatörs sida och kollade där ( min internetuppkoppling funkade på datorn) hur täckning var i mitt område och tydligen är den helt perfekt! Ha, säger jag. Det är rent ljug. 

Här ute har alla problem med sina mobiler oavsett operatör. Jag kan till exempel inte prata i telefon inomhus utan att det bryts, jag får nästan alltid gå ut för att för ett samtal. Det är oerhört frustrerande. Dessutom är det inte alltid det funkar ute heller och jag kan bara vara på baksidan huset, på framsidan finns det ingen kontakt med yttervärlden alls.

Jag bor på en höjd och då kan man ju tro att det är bra mottagning där men det är det inte. Varken inomhus eller utomhus.
Kanske skulle jag kontakta min operatör och förhandla lite?? 


Oj, för en stund sedan vräkte det ner vatten från himlen, nu skiner solen! Vilken värld vi lever i!

Ha en bra dag!





Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards