Alla inlägg under augusti 2012

Av Helene - 2 augusti 2012 13:01

Äntligen känner jag mig fullt frisk. Härligt!

Har en ledig dag idag. Skall snart ut i hagen och sätta resten av staketet. Förhoppningsvis kommer det ett antal hästar hit på lördag för att beta av. 

Två föl, två mammor och en åring.

Det skall bli toppen med hästar i hagen även om jag under en tid måste ha Akka kopplad.

Hon är som vanligt manisk på babydjur.

De stora hästarna vill hon inte röra men de som är små.....inte så bra.


När det är nedbetat kommer Lisen och följe hit. Vi vågar inte släppa våra kallblodiga på såhär kraftigt bete. 

Dessutom ser dom just nu ut som vandrande tunnor, Lisen är värst.


Pratade med hyresvärdarna idag och eftersom panel, färg och rännor är på plats så kommer dom att påbörja altandörren i köket. Det ser jag fram emot. Misstänker bara att jag blir tvungen att tapetsera om...och det vill jag nog inte egentligen. Jag är så nöjd med min tapet.


I går när jag kom hem från jobbet mötte jag ett gult hus och en fint städad tomt samt uppsatt staket. Jag blev så himla glad och jag uppskattar verkligen att allt "bröte" var borta. Nu kan hundarna vara ute utan tillsyn igen och det är jag så glad för. Det underlättar mycket.


Idag har jag satt tillbaka alla mina blomkrukor och skall sätta fast blomlådorna under fönstren. Har laddat en blomlåda och det får nog bli den enda i år. Ingen idé att fylla resten eftersom vi redan är inne i augusti.

Den jag har gjort iordning är placerad på framsidan huset. Där behövs lite extra fägring för det är lite sterilt där.


I övrigt funderar jag på varför i hela friden inte en enda av er som läser min blogg vill ha prover på mitt kaffe. Det kostar ju inte ett öre. Några påsar av något nytt kan väl inte göra så ont?

Skriv till lisenjames@gmail.com


Sitter just nu och dricker Organo Golds latte. Inte så dumt. Varmt vatten och en påse med färdig latte som dessutom innehåller ganoderma.


I går kom Arcanumskolan ut med sin nya utbildningsinfo. Den hittar du här:

www.arcanum-homeopati.se


Dessutom har dom en FB adress också. Du hittar den på FB om du söker på arcanum homeopati.
Gå gärna in där och tryck på gillaknappen om du är intresserad av homeopati och info om komplementärmedicin.


Själv har jag en sida på FB som heter curentur djurhomeopati. Självklart är jag glad om du tar dig en titt och gillar även min sida.


kram på er





Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards