Alla inlägg den 6 augusti 2012

Av Helene - 6 augusti 2012 22:30


Mina gäster kom igår. Fem stycken matglada, två mammor med var sitt sommarföl och en åring. Det känns kanon att ha dom här.  


Då var det måndagskväll igen.

Idag har jag varit hos optikern och sett till att få mig ett par glasögon. Det var på tiden.

Lite starr på G men inte så farligt än. Inget tryck i ögat som förra gången. Samma problem med synen som förr.

Astigmatisk och översynt.

Glasögonbågarna blev lila. Kul tyckte jag och dom passade förstås utmärkt eftersom jag valde dom.

Jag får hämta dom om drygt en vecka eller så.


Hela dagen har gått åt att shoppa glasögon och handla åt lilla mamman. Det går inte så fort nu för tiden när vi åker iväg till affären. Mamma har svårt att röra sig och behöver sin rullator men vill inte ta den med. Jag utövar tvång varje gång. Jag kan luta mig mot varuvagnen om jag blir trött, säger hon. Funkar urdåligt enligt mig men hon envisas ändå.

Jag brukar vinna striden och sen är mamma ganska nöjd för nu kan hon sätta sig ner när tröttheten övermannar henne.

Idag kom vi till och med ihåg att ta med hennes parkeringsbevis för handikapparkeringen vilket underlättade betydligt.


 


Gult hus!



Pimpat gult hus med blomlåda! Fint eller hur?


Nu börjar det arta sig på riktigt. Huset är nästan klart. Bara listerna invändigt i köket och de runt ytterdörren kvar och har jag tur blir det fixat i morgon.


   

       

Klätterrosen blommar        Calendula blommar         Stockros blommar inte :(


Stockrosen har bara massor med stora blad, jag vet inte vad som tagit åt den. Kanske blommar den nästa år om den överlever vintern.

Av ringblomman kommer jag att göra ringblomsolja. Det skulle alla ha hemma. Desinficerande och håller huden smidig. Kanonbra för hästar med mugg och rasp, tycker jag i alla fall!


Nu skall jag slänga mig på soffan en stund. Lite TV skulle sitta fint just nu.

Vi hörs




Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards