Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Söndagsflyttande

Av Helene - 6 november 2011 10:33

Söndag idag!

Varje förmiddag börjar jag med att köra några lass med prylar.

Nu har jag fått iväg nästan alla saker som har med trädgård att göra.

Alla hästprylar och diverse hobbysaker som jag släpar runt på år efter år har också

hamnat på  nya stället.


Eftermiddagarna handlar om staket och stolpar. Jag fixar och grejar tills det inte går att se

så bra vad jag gör och då är klockan bara lite efter fyra.

Sen orkar jag inte så mycket mer. Då blir det soffläge!


 


Här är gaveln på huset, tyvärr mer bilinredning än husvy, men med lite fantasi kan man föreställa sig vilken

typ av hus det är.

Till sommaren kommer huset att få ny panel och verkar bli gult i stället för blått.


Har också hunnit fundera lite på skänken som skall bli en köksö.


 


Såhär ser den ut just nu. Testade att dra in den i köket för att se hur stor plats den tar. Den är 160 cm lång

nämligen och kan kanske vara för "lång". Jag vill ju kunna röra mig i köket.


I går var det ju strålande sol och livet kändes rätt gott, idag var det dimmigt när jag kom upp men nu har solen brutit igen igen. Kanske blir det en lika fin dag idag.


Jobbar vid min gamla dator, min nyare är ju på reparation nummer två. Den här trotjänaren är så långsam att

jag knappt tror att den skall funka överhuvud taget.


Nu är det dax att dra igång flytten igen. Blir till att förflytta saker från förrådet. Det lär ta förmiddagen i anspråk.

Inbillar mig att jag just idag skall kunna rensa bort en massa onödigt, men känner jag mig rätt så blir det nog bara

halvhjärtat. Tror ju  att jag behöver allt jag samlat på mig.


Vi hörs

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards