Alla inlägg den 8 november 2011

Av Helene - 8 november 2011 00:09

Jaha, då var det tisdag, lite efter midnatt!

Jag är ovanligt pigg i kväll. Har inte kört så många vändor till huset idag för jag har varit på jobbet.

Medarbetarsamtal stod på agendan. Första gången för mig eftersom jag numera är anställd och inte bara

vikarie.

Kändes bra måste jag säga.


Jag fattar inte riktigt hur jag plötsligen kan vara så himla pigg, när jag den senaste tiden bara längtat efter att hoppa i säng på kvällarna och har somnat framför min TV varje kväll fullständigt utmattad.

I går natt kunde jag inte somna alls, var vaken till halv fyra innan JB dök upp.


Hälsade på en god vän i Bollebygd under dagen. Hon är en sån där människa som har ett särskilt öga för chabby inredning. Det är alltid inspirerande att komma hem till henne.

Är så himla sugen på att släppa taget på min gamla stil och chabby chicka mig ett tag.

Fast, skall jag verkligen följa den stilen fullt ut så kan  jag inte sätta upp mina älskade tavlor för dom passar liksom inte in......

Detta är verkligen ett delikat problem, hihihi.


I huset som jag flyttar till är "master bedroom" målat vinrött och golvet är grått.

Färger som går ihop men som inte passar in i min färgskala.

Här har jag ett problem som jag känner att jag vill lösa fort. Det gäller kanske bara att hitta en bra täckande grundfärg och sen måla med den ljusa färgen jag vill ha.

Tyvärr är det inte möjligt att tapetsera väggarna eftersom det är målad väv på väggarna och spackla allt det där har jag ingen lust med.

Under den grå mattan tror jag att det finns ett trägolv. Hade varit mums om det var så pass fint att det bara är

att slipa eller kanske till och med låta vara som det är.

I övrigt tror jag att det kommer att bli kanon när jag är färdig. Har också en kamin i sovrummet som kommer att bli toppen att elda i när den riktiga vinterkylan kommer krypande.

Klockan tickar sakta mot halv ett, kanske skall jag krypa ner i bädden trots allt, upptäcker att jag sitter och gäspar.


När jag väl är på G igen så kommer jag att packa ner porslin och andra pinaler som gömmer sig i mina skåp.

Det blir att inviga köksskåpen i morgon.


När jag kom hem från jobbet var klockan tio och mitt nya hus låg försänkt i mörker. Det ser nästan lite otäckt ut.

Om bara några veckor så kommer det att lysa i fönstren och kanske en och annan advents stjärna syns.


Vi hörs,


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards