Alla inlägg den 2 november 2011

Av Helene - 2 november 2011 18:41

Vilka är det som läser min blogg? Jag bara undrar, hade varit skoj med en och annan kommentar eller så!

Ni är ju några stycken trots allt och jag vet att några återkommer titt som tätt.

Idag har jag varit på föredrag med lunch.  Trevligt och lärorikt.

Fick veta massor om e-handel och hur man tror att den kommer att se ut om 5 år eller så.

Lättlyssnad föreläsare var ett stort plus!


I övrigt har jag lite semester. Fick nycklarna till huset idag.  Det är alltid så spännande att titta in och försöka föreställa sig boendet.

Nya omgivningar och nya blickfång.

Tyvärr var jag i senaste laget, ok, klockan var väl halv fem men då är det mörkt. Det fanns ju inte så många

ljuskällor så det stör precis.

Måste få med mig det redan i morgon.

Passar nog på att ta med lite andra lösa pinaler medan jag ändå är i farten.

Kanske en skrapa också, behöver ta bort en hel del lös färg i fönsterkarmarna.


De förra ägarna har lämnat kvar några möbler till mig som jag skall roa mig med. Måla alltså.

Bla ett ekskåp, ett sånt där med äpplen på, skänk kanske det kallas, som kommer att bli vit och bli av med sina ben.

Tänker göra en köksö av skänken nämligen och lägga en skiva av plank ovanpå. En mycket speciell möbel i köket.

Jag har en förkärlek till köksöar sen jag byggde min egen här i torpet. Den har tjänat mig väl och jag har haft stor glädje av den. Den är ju  "platsbyggd" :) så den får stanna kvar!


 


Här syns den på plats, det var barnsligt kul att fixa med den.


Den ny ön blir också presenterad här så småningom!


Nu är det TV-dax för mig, lite nyheter bla.

I morgon skall jag vara på benen supertidigt för att hjälpa en god vän med inlämning av bil!

Hon har lovat mig en latte  som tack och vad gör jag inte för en latte!

Vi hörs

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards