Alla inlägg den 27 november 2009

Av Helene - 27 november 2009 23:56

Fredag slut! Har faktiskt gjort ett fynd i dag. Helt otippat har jag köpt en möbel.

Den är röd. Ser ut som en stor låg pall. Kanske hör den ihop med en soffa eller så, men den går utmärkt att ha i rummet ändå. Den piggar upp kan jag säga.

Var ju och hämtade hösilage idag och passade på att inhandla lite mer laminatgolv.

Den här gången till sovrummet. Behöver ha ett golv som inte är iskallt där också.

Handlar ju av en märklig bekantskap som har lite av varje och där hittade jag denna röda manick. Kärlek vid första ögonkastet och vips var den min för 150 kr.

Splitter ny är den också. Jag är så nöjd.

Mina timmar på jobbet flöt på bra. Jag hann baka med en av våra brukare. Det blev både lussekatter och kanelbullar och den goa tösen jag bakade ihop med var glad som en lärka. Hon mumsade i sig sin lussekatt tillsammans med kvällsmaten och såg väldigt nöjd ut.

I morgon börjar jag klockan åtta och slutar vid nio på kvällen. Lisa är hemma och tar hand om djuren. Hoppas att hon kostar på sig en riktig latardag. Det behöver hon.

Nu skall jag dricka en kopp te och sen blir det horisontalläge.

Ha det bra - ta hand om dig 





Av Helene - 27 november 2009 01:46

Bättre dag idag tack och lov. Hade kanske önskat lite mer fart och fläkt över mitt agerande när det gäller städningen inför helgen men man kan ju inte få allt. Jag såg en skymt av solen till och med. Inte illa.

Min TV har funkat hyfsat idag. Jag behöver inte stå brevid den och hålla i antennen längre. Fasen vet vad den pysslar med, undrar lite smått om det är glapp i kontakten. Det händer märkliga saker när jag kommer åt den där kontakten som finns i förlängningssladden.

Teknik och jag funkar inte så bra.

Nu skall jag snart lägga mig på örat och sova. är ordentligt trött faktiskt. Började ju halv sju i morse. Det är en pina att gå kl. fem för att åka till jobbet. Jag behöver ju ganska lång tid på mig eftersom det är 4 mil en väg och det tar ca 35 minuter om det inte uppstår några hinder i form av vilda djur eller lastbilar på grusvägen.

Sov gott alla nattsuddare!!!!!

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards