Direktlänk till inlägg 11 mars 2007

söndagsväder

Av Helene - 11 mars 2007 16:37

Ibland undrar jag varför väderprognoserna så sällan stämmer. Kanske lurar jag mig själv med att tro att dom var bättre förr.Jag hade spetsat in mig på sol och något varmare, som folk pratade om, men det lyser med sin frånvaro.Det enda som är vårlikt är när hunden reagerar på alla dofter i skogen och lökarna växer från dag till dag i rabatten och fåglarna kvittrar lite i buskagen. Kanske är det lite varmare i luften och regnet är lite mer försiktigt idag, som om det vill föreställa ett stilla vårregn.Snart har den här dagen susat förbi. Det börjar bli dags för middagsmat med tonåringarna när dom nu finns på plats samtidigt.Det blir nog soppa och pannkakor för jag känner inte för några större ekvilibristiska övningar vid spisen idag.Jagar runt efter stallplats i den närmaste omgivningen men det är inte så himla lätt. Här finns hästar i varenda buske så allt verkar upptaget just nu.Jag vill ju så gärna komma igång med mitt barn och ungdomskoncept. Finns förresten att läsa om under coaching på hemsidan.Jag hoppas att en annons i vår lokala blaska kan få fart på min önskning. Vill ju gärna jobba om det bara går.Att komma ut som djurhomeopat är ju också väldigt roligt. Det som är mindre kul är att många tror att det nästan är gratis och att många inte ens har en tanke på att all utbildning inom alternativbehandling kostar pengar. Efter sin utbildning kan ingen jobba gratis åt andra, det förekommer inte inom andra områden, så varför skulle vi låta bli att ta betalt.En lite lustig fråga fick jag häromdagen av en nyfiken djurägare som undrade vad jag gör för dom pengarna jag har som arvode när hon redan hade varit hos en jättebra homeopat som bara tog knappt hälften av vad jag tar. Ibland blir man bara trött, men jag sa att förutom att jag gör ett grundligt arbete med hennes djur så betalar jag moms, egenavgifter samt skatt på beloppet och eftersom jag har tänkt att leva på detta yrket så blir jag tvungen att ta betalt. Det är dumt att svälta ihjäl om man kan få pengar till mjölk......Kanske det ligger i sakens natur att man vill hjälpa djur och då är man lite idealist....och det kan man ju inte ta betalt för, samtidigt undrar jag ju vad djurägaren hade sagt om det var en man som svarat......hade hon ställt samma fråga eller hade hon accepterat utan vidare och kanske till och med tänkt att han nog är duktig som tar så mycket betalt....ja man kan undra.Nä, nu skall jag inte hänga upp mig på det...det finns värre saker,Idag ger jag ett solskvätt till alla,Heléne

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards