Alla inlägg den 30 mars 2007

Av Helene - 30 mars 2007 11:12

Av Helene - 30 mars 2007 10:04

I dag är det fredag igen. Antingen är det måndag morgon eller fredag kväll, jag tycker veckan susar förbi. Likaså känns det som att jag inte hinner vakna förrän jag skall sova igen. Visst är det märkligt??Bilden ovan är tagen i höstas. Det är min dotter Lisa och jag plus Akkas kompis Lukas. En fin höstdag när mankunde sitta på en torr gräsmatta!Den första maj skall jag ha en kickoff. Då har jag äntligen en egen lokal och tillhörande stall. Jag kan ta emot mina patienter och jag kan coacha mina elever. Det skall bli jätteroligt. Planerar att ha lite sommarverksamhet för elever som behöver träna läsa-skriva-räkna, samt för utbrända vuxna som behöver lugn och ro men ändå göra något om det så är att bara lukta på en häst. Jag erbjuder också en enklare avslappningsmassage som jag vet är uppskattad för de som prövat.Skall också utbilda mig till irisdiagnostiker under våren hade jag tänkt. Det skall bli intressant att se hur mycket jag kan utnyttja den kunskapen när det gäller djur. Det verkar inte vara så vanligt här i Sverige att man utnyttjar irisdiagnostiken i samband med behandling av djur.Å andra sidan vet jag ju inte hur vanligt det är utomlands heller. Jag tror att jag skall kolla upp det om det låter sig göras.Förresten så måste jag nog kommentera bilden som kom med förra gången jag skrev. Jag ville lägga in den långt tidigare men det lyckades inte så ingen blev snopnare än jag när den plötsligen dök upp. Katterna är våra förstås.Tyvärr är den röda Franskatten borta. Han hade leukos och blev hastigt sjuk i november förra året. Han hade inga synliga symtom förrän han helt hastigt tacklade av och vi fick ta bort honom på Blå Stjärnan i Borås. Han blev inte så gammal, ca 15 månader och vi saknar honom.Dom övriga två damerna är Lara och Pippi.Idag finns här tre katter igen. Tack vare personalen på Blå Stjärnan i Borås så fick vi snabbt en förfrågan om vi kunde ta hand om en ung hankatt vid namn Tyson. Han var kastrerad och van vid hundar.Han hade varit en lägenhetskatt som helst ville vara ute. Det märks att han har hundvana, han sover gärna tillsammans med Akka (rottis) på golvet eller ligger på hennes liggplats. Han tolererar hennes något brutala hantering av honom och han är oerhört trevlig och social och har anpassat sig här på nolltid. Han älskar att kunna välja om han skall vara ute eller inne förstås och han väcker mig med höga mjauanden när han vill komma in mitt i natten.Idag är det en städdag tror jag. Kanske ett litet påskris skulle bli fint. Det ser så trivsamt ut med alla påskliljor som folk har i krukor utanför dörren. Jag har i alla fall satt upp påskgardiner med hönor på, skall fixa en undergardin också för vi har direktinsyn i köket. Ibland är det skönt att inte synas. Egentligen är jag ingen gardinmänniska, jag vill ha in så mycket ljus som möjligt. Jag har växter som hindrar insyn istället.Igår kände jag mig otroligt kreativ. Jag sydde ett överdrag till vår soffa. Äntligen lite förändring i vardagsrummet, en plan jag haft sen gudarna var barn..Nu är det gjort och jag är ganska nöjd!Har ni varit inne på Marinas sida än?Läs hennes blogg och kolla in vad hon pysslar medwww.djurhomeopaten.netpåskägg till alla,Heléne

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards