Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Helene - 10 oktober 2012 08:57

Onsdag morgon. Ingen bra start på dagen precis.

Tittar ut och får se hästarna på fel sida staketet. Inte så att dom rymt, nej då. Bara glidit in på en avgränsad yta som inte skall trampas med hästhovar för det är så lerigt där.

Det är frostigt i gräset och det verkar vara kallt ute idag. Inte något jag gillar kan jag ju säga.

Skulle allt vilja vara ledig, men har många timmars arbete framför mig.


 



Solen skiner och om en stund, när kaffet är uppdrucket skall jag ut och flytta på hästarna och ta hand om mina hönor. Det gäller verkligen att se till att dom har att äta och dricka när kylan kommer.

Hoppas att värmelampan räcker till för mina småtttingar. Vill ju inte förlora dom nu när dom börjar växa till sig.


Kanske skall jag börja fundera på vinterdäck. Såg på FB att någon redan upplevt halka inte så långt här ifrån. Jag borde nog inte chansa på att klara mig undan utan göra slag i saken direkt.

Får nog kolla om jag har några mer semesterdagar att ta ut. I så fall gör jag det snart så jag får fixat med däck och annat viktigt som skall göras innan den riktiga kylan kommer.


Ha en bra dag, vi hörs

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards