Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Helene - 8 oktober 2012 08:29


 


Måndag morgon igen! Det känns ibland som om det bara är måndagar i almanackan.

Helgen har varit rätt härlig måste jag säga. I lördags promenerade vi hit med hästarna så nu går dom i mina hagar för ett tag.

Det tycker jag känns härligt. Har ju velat ha Lisen hemma länge nu.


Lisen har gått i den här hagen förr. Då bodde det en annan familj här och dom hade en gris som Lisen aldrig kunde vänja sig vid. Lite misstänksam var hon när hon skulle passerar hagen där So-fia hade sitt grishus.

Tänk vad dom kan minnas ändå det är ju ett tag sen hon var här.

I morse när jag tittade ut så stod dom alla tre på rad framför altandörren, ja, inte precis utanför men ett par meter ifrån. Det är ju gräsmatta emellan.
Helmysigt!

Såhär såg det ut!



Dom har inte vant sig riktigt vid min altandörr som "låter" när man öppnar den så dom är mycket nyfikna på vad som händer varje gång jag öppnar. 


När väl hästarna var på plats ringde en kompis angående sin häst som hade skadat sig. Det kändes bra att kunna hjälpa henne med lite homeopatika tills veterinären dyker upp idag.

När jag ändå var "i byn" passade jag på att gotta mig med en påse godis och en pizza.

Har inte ätit pizza på evigheter.

När jag satt utanför pizzerian och väntade på att maten skulle bli klar så fick jag en riktig flashback.

När barnen var små köpte vi pizza här ibland. Under tiden som pizzan bakades åkte vi ner till godisbutiken och köpte dricka och godis, sen hämtade vi pizzan och for hem. Oftast var det under en helg.

Nu fanns det inga ungar i bilen men känslan av förväntning fanns där.

Oj vad jag plötsligen saknade mina kids......


Ha en bra dag, tulipanaros på er!



Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards