Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Helene - 3 oktober 2012 11:12

Hej alla läsare!


Igår kom jag hem efter att ha varit på utflykt till Lund!

Lisa och Jesper har fått en lägenhet utanför campus eller vad det nu heter på univeristetsspråk.
Dom skulle ha flyttat in nu och jag skulle komma dit för att tapetsera åt dom i köket.

Otur har dom haft för allting rörande lägenheten och viss renovering har blivit försenat och förra hyresgästen har lämnat kvar en hel del möbler.....trallala!

Allt dom har är inknökat i sovrummet och i köket. Dom kan inte bo i lägenheten på ett tag.

Men, tapetsera kunde vi med lite god vilja!


 


Det var trångt men det blev bra till slut. Vad tycks om kossorna från Marimekko?

Lite vågat men roligt och framför allt kommer det att bli kanon i detta köket när Lisa fått målat köksluckorna vita.

Så himla kul att få inreda den första egna lägenheten! Lite avundsjuk är jag allt!


I Lund var det fint väder hela måndagen och det kändes nästan lite som sommar. Det var nog den milda vinden och solen som samarbetade just i måndags.

Vi hann en tur till IKEA förstås. Det är mycket man behöver när man flyttar.


Hundarna var med och uppförde sig mycket tillfredställande. Där fick dom pluspoäng faktiskt. Det enda som är jobbigt är nog egentligen att dom vaktar bilen så intensivt. 

När dom måste vara kvar där så är det bra om jag kan parkera på behörigt avstånd från alla andra bilar. Tyvärr låter det sig inte göras om man är i Lund. Där är det andra bilar och fotgängare/cyklister överallt.

Förresten så kan jag inte rekommendera bilkörning i Lund. Det är hela tiden en överhängande risk att man kör över en cyklist eller två. Dom är nämligen överallt och kan inte trafikreglerna över huvudtaget.

Den staden är inte gjord för bilar, medeltida som den ju är.


Idag skall jag jobba igen! Tänk om jag kunde fått vara ledig i en vecka eller två, det hade varit toppen! Men, nu är det inte så, får väl bita i det sura äpplet och anamma någon form av arbetsenergi så dagen blir bra även om jag har en massa måsten framför mig.


Kanelbullar är gott, köp några stycken till fikat! Vi hörs!


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards