Direktlänk till inlägg 14 juli 2009

Projekt

Av Helene - 14 juli 2009 11:58

Idag är jag ledig! Det känns bra eftersom jag gärna vill pilla runt lite härhemma.

Efter projekt kök, som inte är riktigt klart än så vill jag ge mig på vårt lilla badrum. Planen är att börja idag. Lisa hjälper mig den här gången för hon gillar inte badrummet som det är just nu.

Mitt kök har blivit som nytt i mina ögon och jag trivs med den lilla förvandlingen jag gjort.

Jag har alltid velat ha vitlaserade hyllor och bord och nu har jag det.

Mitt porslin får stå framme, åtminstone det som jag använder ofta.

Kanske är det inte så praktiskt men jag gillar att ha det så.



Kaffebilderna på väggen har jag hittat i en inredningsbutik här ute på landet. Dom är plastade och jag blev så glad när jag fann dom.



Ser ni hur lågt det är till taket. Bara 176 cm. Det kändes konstigt i början men tack vare att köket är ganska stort så funkar det bra. Ingen klaustrofobi här inte!



Mitt vardagsporlin får vara med väl synligt!



Mitt kaffekokande är viktigt för mig och nu äntligen har jag allt på ett ställe.

Förut fick jag skutta runt i köket för att få alla saker jag behövde men nu är det slut på det.

(Märker att mina bilder är lite suddiga, sorry, antagligen beror det på att jag plåtat utan att ha glasögon på mig.)


Häromdagen skulle jag kolla in eventuella blåbär men tji fick jag. Ett blåbär på varannan buske, det kommer man inte långt med.

Hundarna var med på blåbärsletandet. Fick några bilder på dom men inte så särskilt bra.



Här är dom i alla fall, stor och liten!


Det blommar hysteriskt i vissa krukor på altanen. Ingen är gladare än jag eftersom jag under ett tag trodde att det inte skulle bli något av mina omsorgsfulla planteringar. Nu kan jag inte klaga precis. Måste flytta några krukor för det blir för trångt!



Det här är min första inköpta planta för året. Inhandlad i maj. Nu börjar den få riktigt växtfart. Jag gläder mig mycket!

Vilken tur att dt blev regningt och trist några dagar, nu har mina hagar växt till sig och jag ser att det är bra gräs. Var lite orolig att det bara skulle bli camomillblommor överallt som grannen har i sina hagar.

Hästarna går just nu på bete en bit härifrån, lite ironiskt är det eftersom jag inte trodde att jag skulle klara sommaren utan att stödfodra men det visade sig att jag har hur mycket bete som helst om jag vill det. Det är ju bra men jag längtar ändå efter att få hem dom snart. Jag vill inte ha min familj utspridd överallt!!!

Nä, nu är det badrummet som gäller!

Vi hörs




 
 
Anne

Anne

15 juli 2009 09:25

Du har det kjempekoselig, på svensk blir vel det jatte trevligt eller noe slikt.
Her i Norge ser jeg og en og annen blåbær på busken, ikke mer en at jeg kan stoppe og stappe noen i munnen på tur. Det ser ut til å bli en god blåbærhøst litt senere i sommer/høst. Ha det trivelig Anne

http://www.venli.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards