Alla inlägg den 22 september 2006

Av Helene - 22 september 2006 10:31

Jaha, så var det fredag igen! Jag började dagen tidigt för jag hade bokat höhämtning med Monica som jag handlar hö av.Vilket pill det är för mig när jag skall låna bil och transport för att ta hem mat till hästarna. Tur att det blir lite fler balar än när jag bara kör med gallerkärra och min egen lilla bil, en Skoda diesel men en liten en. Som tur var så fixade min son kaffe till mig kl. halv sju så att jag vaknade till. Han kom till och med ut från sitt rum för han hörde min väckarklocka, men det gjorde inte jag.Sen skulle jag ju ut med Akka, hunden och ge hästarna lite att tugga på för att sen dra iväg i den lånade bilen för att hämta transporten. Som tur var funkade all belysning så jag slapp att oroa mig för det.Nu när solen strålar från en klarblå himmel och hästarna är i hagen och jag har hunnit hänga ut en omgång tvätt så har jag bara Akka kvar att gå en runda med. Urlastning av hö får jag hjälp med av sonen har han lovat. Han är hemma varje fredag för då har dom inga lärarledda lektioner. Självstudier och projektarbete heter det. Ja inte vet jag, det känns lite förvirrande med gymnasieskolans upplägg nu för tiden men det blir nog bra i slutändan. Det behöver ju inte vara fel för att jag tycker att det verkar konstigt.Var på ett ganska bra föräldramöte på Ljud & Bildskolan i Borås igår kväll. När jag åkte hem så slog det mig att det är det sista föräldramötet för Björns del. Herregud, hur kan det vara så att tiden går så snabbt. Han är 18 år och har röstat i år.....den lille pojken.I em blir det fullt ös som vanligt. Lisa skall fixa med hästen och sen fixa sig själv. Idag skall hon få åka med kompisar till Liseberg för att lyssna på Håkan Hällström och det känns i maggropen på mig. Hon tycker att jag är lite sjåpig men någonstans verkar hon förstå mig, hon är inte så tuff som man skulle kunna tro så det blir nog lite spänt för henne med. Bussen går inte hem förrän vid halv tolv i natt.....jaja, det kommer nog att ordna sig till det bästa.Nä, slut för idag....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards