Alla inlägg den 20 september 2006

Av Helene - 20 september 2006 09:42

Gårdagen blev en bra dag. Jag var i Dalstorp och lyssnade på ett föredrag om vad en häst egentligen är.En mycket bra föreläsare. Namn? Ja jag vet inte, det försvann i samma ögonblick som jag drack kaffe. Kanske skulle jag engagera mig lite i LRF, dom har ju en hel del att erbjuda oss hästtokiga.Daisy blev behandlad i går, med både nålar och hammare.Usch det lät inte så bra precis men så var det. Den här gången tog Daniel hand om nacken och en trevlig låsning i fjärde halskotan. Det lät när han kom så långt som till att knacka henne och hon var inte förtjust precis.Jag skall höra av mig till Daniel om en vecka för han vill veta hur hon reagerat på denna behandlingen.Idag däremot var Daisy glad och hade väldigt brått till hagen och bar sig åt som jag vet inte vad. Både Lisen och Daisy tyckte för ovanlighetens skull att jag var långsam och dom gjorde allt för att skynda på promenaden.Det var knappt att jag fick knäppt av grimskaften innan dom skuttade iväg. Jag hann tänka på säkerhet innan jag släppte dom. Ibland slarvar man med det när man har så snälla hästar och släpper iväg dom när man står med en på varje sida om sig.Egentligen är man ju lite korkad. Det finns ju en överhängande risk att man får sig en omgång när man kläms mellan två glada hästar som bara busar lite. Jag får nog tänka mig för oftare.Nä, nu skall jag jobba lite och hoppas på att det flyter på bra.Vissa dagar är bättre än andra förstås. Jag får nog bestämma mig för att det här är en "bättre" dag.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards