Direktlänk till inlägg 19 september 2006

tisdagsnytt

Av Helene - 19 september 2006 12:16

Vilken dag det kommer att bli. Jag känner på mig att något roligt kommer att hända innan jag lägger mig på rosenörat i kväll.Redan nu på förmiddagen kom Lisens, nordisen i hushållet,massör för att ge henne välbehövlig massag.Det är så att man nästa själv ber att få en omgång när man ser hur hon riktigt gillar sig. Som matte blir man ju glad när det visar sig att hon inte har så mycket spänningar i muskulaturen som man kanske hade trott. Roligt är också att Katrin kunde berätta lite om hur hon tror att Lisen rör sig utan att egentligen ha sett henne, bara genom att känna hur musklerna var i förhållande till varandra.Akka har har haft ett frispel på våra katter idag igen. Hon är inte kompis med dom och det är ett stort problem.Vi har ju lille Frans, även kallad lillräkan, som av någon anledning lyckas glömma bort att Akka lurar på honom varje dag och kliver rakt in genom dörren utan att se sig för. Väl inne och utom räckhåll ligger han och glor retligt på henne.Enstaka gånger inser hon att hon inte kommer åt honom andra dagar blir hon helt fixerad.Idag är det en såndär dag när jag skall göra många saker. Bla åka till sopstationen vilket jag tycker är såååå tråkigt, men efteråt känns det som att jag lyckats slänga alla bekymmer och dåliga vibbar samtidigt med skräpet så nog har även soptippen fler än en funktion att fylla.Klockan fyra i em kommer Daisys chiropraktor/akupunktör Daniel Kleen hit för att se till henne. Det blir tredje besöket han gör här och jag hoppas på ytterligare framgång med hans metod. Daisy har blivit så mycket bättre att både hantera och rida sen han behandlade henne första gången i juni.Det är roligt när han dyker upp för han har en del att berätta och han visar alltid stor hänsyn för djuret han behandlar. Daisy gillar inte karlar egentligen men han får behandla henne utan att hon blir grinig, vilket gör att allt känns mycket enklare. Daisy har sedan hon varit liten haft en aversion mot män och i synnerhet mot hovslagare. Det har alltid varit ett trauma när hovarna skall fixas. Även om vi tränat henne och att hon funkar med oss så blev det katastrof när hovslagaren kom. Nu har vi en hovvårdare i stället och det är en kvinnlig sådan. Karolina heter hon.Hon har en egen hemsida, gå in där och titta på hennes mångsidighet. www.hastlycka.seEfter Daniels besök hos Daisy skall jag sätta mig i min lilla blå bil och dra iväg till Dalstorp. Skall på ett LRF möte med hästintresserade. Förhoppningsvis kan jag göra lite reklam för mig där.Min patient halvblodet Julius verkar svara på sin medicin.Det var så roligt att höra hur annorlunda vissa saker blivit med honom så snabbt. Han hostar inte lika mycket längre och han verkar mycket mer motiverad och positiv vid ridningen. Det tycker jag är en oerhört stor vinst, så det bådar gott för Julius. Det blir på det hela taget en bra dag idag det är jag övertygad om. Vi hörs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards