Alla inlägg den 31 augusti 2013

Av Helene - 31 augusti 2013 12:34

 


Lite Clematis och Fjärilskrasse är aldrig fel. Ser ganska trivsamt ut tycker jag. Mindre snyggt i bilden är min tvättställning. Den skulle såklart inte varit med på bild.

Idag är det lördag och sista dagen i augusti månad. Hösten smyger sig på.

Björkarna börjar gulna och gräste växer inte så fort.

Lisen har idag uppmanat mig att flytta dom till mer gott bete men det låter sig inte göras när jag inte kan få hjälp med att ta ner dom till grannens hage.

Jag har dock lovat henne att dom skall få gå i min trädgård i em. Där finns en hel del hästgott gräs att mumsa på.


    

Mitt målade golv på övervåningen har nu begåvats med en ny matta.

Skulle nu vilja hitta den ultimata pimpen för gungstolen också.

Enhetlighet men ändå med en avvikelse som bryter det grå/svart/lila.

Förslag - någon?


 

Jo, men visst, har jag varit på IKEA. Gillar den här typen av matta som är lätt att dammsuga och hålla ren.
Mönstret är stort och "tar plats" men känns helt ok häruppe under snetaket.

Jag gillar också den avvikande kanten på två av mattans sidor. Det gör den genast mer intressant.


   


Förutom denna stora matta som är 2 X 2 m har jag lagt en helsvart ryamatta som kompis till den nya. Jag är väldigt nöjd med kombinationen.

Handlade lite outletvaror häromdagen och hittade precis det jag letade efter, nämligen ett nytt överdrag till soffan.

Visserligen i beige kulör men det funkar rätt bra det också.

Billigt och bra och till vesäntligt lägre pris än om jag köpt det från en butik.

Jag väljer bomullsöverdrag som är lätta att tvätta. Har ju en soffa där hundarna tillbringar tid när jag inte är hemma så det behövs lättskötta material som går att stoppa i tvättmaskinen utan problem.


Om en stund skall Akka och jag till skogen för lite svampplock. Har en ny fin svamkorg som skall invigas. Håll tummarna för god skörd.

I em blir det mera städning och tvättmaskinen skall väl gå för fullt idag. 


I morgon är det den 1 september. Välkommen höst :)

Vi hörs


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards