Direktlänk till inlägg 17 september 2013

Hundar katter och en och annan häst

Av Helene - 17 september 2013 23:27

 


Man kan ju undra hur dom har tänkt här. Två lika dana bäddar i olika storlek. Det fick mig att le i alla fall.


 


Hästarna har hittat hem igen. Betet tog slut hos grannen och jag beslöt mig för att ta hem dom istället för att 

ta dom till nästa lånehage. Det kan ju verka som om jag inte unnar dom mat men så är det inte. Jag har semester och vill gärna kunna pyssla med dom under de dagar jag har kvar innan jobbet börjar igen.

Det finns allt lite kvar i den här hagen åt dom och sen får jag börja fodra.

I kväll fick samtliga tre fullständigt spunk och drog genom hagen som yra föl. Vet inte vad som hände men det verkade som om dom hade kul. Linn, shettistjejen är värst. Hon blir riktigt tokig och kickar, galopperar och stegrar sig. Man måste le åt dom.


Kattungarna har nu återhämtat sig så de kommer fram och klättrar på mig när jag sitter därinne hos dom.

Den lilla röda är lite försiktig fortfarande och behöver mer tid men hon är på G.


 

Här är det matstund medans mamma äter. Bäst att passa på.

Det verkar som om Pippi vill vara hos ungarna men hon blir lite trött på dom när dom skall dia. Jag får nog hålla ögonen på henne. Kanske vill hon gå ut en sväng och leva vuxenliv en stund. 

Har erbjudit henne att gå ut men hon vill inte det än verkar det som.

Får se om hon har ändrat sig tills i morgon.

Var inne och nattade gänget för en stund sedan och såg hur ungarna börjat leka med sina leksaker som finns där.

Det är så himla kul att titta på och dom är förföriskt söta.


Nu är klockan natten och det är dax att sova. Vi hörs!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards