Alla inlägg den 14 september 2013

Av Helene - 14 september 2013 12:02

Har precis klättrat ner från en pall i köket. Morgonen inleddes nämligen med att torka i skåp och lådor och det tog en förfärligt lång tid.

Hmmm, undra när jag gjorde det så noggrant sist? Kan inte minnas riktigt om jag skall vara ärlig.

Har förstås hunnit med en morgonfika i solen också och snart sätter jag på en omgång kaffe till.



 

Majsan, en nyfiken hårboll!



Har en ambition att höststäda huset denna helg för att sedan kunna njuta av min septembersemester under nästa vecka. Det är mer att ta hand om än vad jag tänkt.

Fy vad det blir konstigt smutsigt när man har djur. 


Katten Sara som är på semester i pensionatet är i uteburen och umgås på avstånd med min Majsan. Majsan är ovanligt nyfiken på vår gäst.

Sara åker hem med matte och husse på söndag och har varit här i en vecka.




  

Sara i rastgården, hon gillar att äta lite gräs och att ligga högt upp på hyllan när hon är ute.


Jag hade all möda i världen att få ner Majsan från taket för att hon inte skulle skrämma vår gästande katt. Det visade sig vara helt fel tänkt av mig för dom verkar ha snackat ihop sig rätt bra och umgås lite försiktigt med ett galler emellan sig. Inget morrande eller svansirritationer här inte.


Igår kom min juicepress på posten. Det skall bli kul med gröna drinkar och även goda juicer på frukter.

Smakade på en grön drink hos en vän för ett tag sen men kunde inte få i mig den. Hon hade massor med bladselleri i den och det kan jag bara inte äta eller känna lukten av. Tycker inte om det. Anledningen till det vet jag inte. Jag har försökt men det går inte så bra :) Det finns två saker som jag har problem att få i mig och det är selleri och nyponsoppa. Det är saker man kan leva utan tycker jag alldeles bestämt.


Sonen har tillfrisknat från sin akuta gallstensoperation och inser nu att det är dags att lägga om kost och sätt igång med motionerandet mer regelbundet.

Han hade också inhandlat en juicepress och håller också på med fruktdrinkar och gröna dito.

Jag önskar honom all lycka till med detta nya och hoppas att det inte faller på att han inte har eget kök. Som inneboende kan man ju inte härja fritt i köket hur som helst, med hänsyn till hyresvärden.


Dom säger att det skall bli höst nu och att temperaturen sjunker. Regnet är på väg åt Sverige och anländer under nästa dygn. Fast ibland undrar jag verkligen om det skall komma något regn här. Det behövdes nu i sommar men inget regn dök upp. Mycket få droppar landade här i alla fall. Tillväxten på gräs har gått långsamt. Ett problem när man har betande djur. 

Ibland önskar jag mig rejält med regn och en anledning till att kunna vara inomhus. Har ju en del jag vill pyssla med men det känns så fel att vara inne om solen skiner och det är gott ute. Vi behöver ju all sol vi kan få med tanke på allt mörker under vintern.


Hink och trasa väntar när kaffet är uppdrucket! Ha det, vi hörs!

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards