Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Akkas bravader

Av Helene - 23 april 2013 21:31


Denna intelligenta hund har idag klivit över gränsen igen!

För ett tag sen lyckades hon öppna kylskåpet och stjäla innehållet vid några tillfällen .....

Dessa tilltag gjorde att jag är tvungen att göra kylskåpet inbrottssäkert varje gång jag lämnar hemmet.

Idag när jag kom hem hade hon länsat frysen! Hur kul är detta egentligen? Nog kommer jag att kunna skratta åt detta om ett tag men idag känns det inte så.

Broccoli och vitkål över hela vardagsrumsgolvet, sönderslitna påsar mm. Leo hade lyckats få tag i en broccoliknippa och legat i soffan och tuggat på den men förmodligen gett upp för att den var frusen. 

Dörren till frysen på vid gavel och hyfsat avfrostat. 

Själv stod Akka på översta trappsteget till övervåningen och glodde ner på mig när jag med ett illtjut såg förödelsen.

Hon vet precis hur sur jag blir....även om det är meningslöst!


Leo och Akka hade varit ensamma i ganska exakt 3 timmar. Jag hade varit hos min mamma för att hjälpa henne med gardiner och att handla blommor till balkongen. Hundarna fick stanna hemma för jag skulle inte vara borta särskilt länge. Oftast får dom följa med men inte idag. Detta blev mitt straff tydligen.


I dag på förmiddagen skruvade jag ihop mina "nya" sänggavlar. Äntligen klart och jag är väldigt nöjd.


 


den förra sänggaveln var mest ett prov. Fick 2 dörrar av min goda vän Ulrika. Dom hade ett antal dörrar stående på logen som antagligen stått där i evigheter. Hittade 2 dörrar som var 2 m långa och 90 cm breda.

Den ena dörren var lackad i mörkbrunt. Det tog en stund att skrapa av all färg och under lacken satt en gammal färg som jag tror var gjord av lasyr med pulverfärg. Gammal målningsteknik. Båda dörrarna är nu målade med vit matt lackfärg som späddes med vatten och eftertorkades med trasa. Resultatet blir en chabbychick variant som jag verkligen gillar. Det gällde att få samma ton på båda dörrarna, det var inte helt lätt kan jag säga.


 


Tre små änglar vakar över mig uppe till vänster på sänggaveln. Kan inte bli bättre eller hur?

Om en stund är det dags att koja och äntligen har jag nu en fotända på min säng......så att täcket stannar kvar i sängen när jag sparkar av mig det.


Gònatt





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards