Direktlänk till inlägg 18 april 2013

Vatten från ovan

Av Helene - 18 april 2013 11:07

 

Lill och Salle!


Salle hade så lång päls när han kom så jag trodde knappt att den skulle hinna falla av innan ny pälssättning, men jo då, den är på väg bort. Eftersom han verkligen ogillar att man borstar och pillar med honom så kan jag tyvärr inte hjälpa honom på traven som jag skulle vilja.

Han är en mästare på att ogilla och vill gärna tala om hur det skall gå till med högiva och annat som behöver styras upp i hagen.


Idag öser regnet ner. När jag fodrade hästarna och hönsen fick jag plötsligen en ingivelse att kolla om stolparna till gamla sommarhönsgården fortfarande var fastfrusna....så var det inte och jag min tomte började fixa  och trixa med detta i ösregnet. Snacka om att bli genomblöt!

Ville få bort den halvrasade hönsgården så att hästarna slipper gå runt den i leran, den skall inte användas mer, det blir  en ny hönsgård istället. Nu har hästarna en "ny" plätt med gammalt gräs att mumsa på tills de gröna stråna sticker upp.

Den gamla halvrasade hönsgården syns bakom Lill och Salle. När den var ny var den riktigt pinsam för den såg ut som ett tivoli med sitt gröna och blåa nättak. Absolut Sveriges fulaste hönsgård. Inte ens hönsen trivdes där.


Häromdagen träffade jag en trevlig gris. Minigris eller vad man skall säga. Hon bor ute bland de andra djuren på gården och väljer själv om hon skall gå ut eller vara i sitt halmade bo. En stadigt rund flickgris som var lite blyg för främlingar.

Jag besökte Hanne och Max och fick en god middag. Mysigt tyckte jag.


Janne hjälpte mig med däckbytet i år igen. Han är en klippa! Alling runt däckbytardax blir så lätt. Tack, tusen tack för hjälpen. Han passade på att justera kanariefågeln i motorrummet också. Drivremmen, om det nu heter så, låter nämligen som en hysterisk kanariefågel varje gång det är minsta fukt ute. Nu är den tyst, det är skönt för nu kan jag smyga mig fram med bilen förut hördes jag lång väg.


 


Akka ser gärna på 112 på liv och död. Hon är väldigt uppmärksam när programmet sänds för det kan ju finnas med en och annan hund som spårar folk och annat. Det verkar hon tycka är spännande. Då sitter hon framför rutan eller spanar från sin liggplats med öronen på helspänn och blicken fästad mot TVn. Det ser väldigt roligt ut.


Om enstund skall jag äta lite lunch sen bäddar jag ner mig i soffan och värmer upp mig efter nedkylningen för en stund sen.

 


Härligt med filtar som värmer! Ha en bra dag.......

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards