Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

Tillfällig livsinfo

Av Helene - 24 mars 2013 10:34

Spännande liv har jag - not! Kan inte ens lägga in hurtiga inlägg på FB så tråkigt har jag det just nu.

Inget ovanligt har hänt. Jag är kroniskt trött och allt som sker efter kl. 17.00 går mig förbi. 


Har varit ute hos hästarna en sväng. Vattnat och fodrat som vanligt på morgonen. Hönsen har fått sitt och vägrar gå ut som vanligt trots solen.


I veckan som gått halmade jag lösdriften och där tronar nu Lill som äntligen kan stå på sina vinterömma fötter och ligga och mysa i halmen gör hon också.

Pälsarna på hästarna är extremt tjocka och igår försökte jag borsta Lisen. Det slutade med att jag hade hästhår överallt på mig och i näsa och mun. Ingen höjdare, har ju precis blivit av med hundhåren inomhus. Nu fylldes det på med hästhår.


Solen lyser och egentligen borde jag ta på mig och gå ut. Det är ju inte så farligt kallt på dagarna längre.

Nä, istället sitter jag här framför datorn och nyser. Har på sista tiden fått extrema nysanfall när jag sitter här. Kanhända är jag allergisk mot datorn, vem vet, konstigare saker har hänt.


En sak står på agendan idag och det är en superviktig sak som gör att jag överlever dagarna. Kaffe! Mitt är slut och det är ingen höjdare. Inte för att jag sippar kaffe hela tiden, nä, jag vill ha en riktigt god kaffestund på morgonen. Det är viktigast. Sen kanske det blir en kopp till men sen räcker det för det mesta.

Jag behöver alltså packa mig ut i bilen för en tur till affären 13 km bort.

Ha det tills vi hörs igen!

 
 
Ingen bild

KM

24 mars 2013 11:52

Du har drabbats av vårtrötthet,även om den verkar långt borta vädermässigt. Denna årstid är "stark" o inverkar både fysiskt o psykiskt . Mkt förväntningar man ska leva upp till : gräv,kratt,klipp,färg,fordon,stålar,logistik.... Varför är inte livet bara enkelt ?? Det ska nog kännas att man lever ?! - eller vad tror du ? Kram. KM

Helene

25 mars 2013 22:41

Ja, kanske det! Tyvärr har jag drabbats av sommartrötthet, hösttrötthet och vinterdepp samtidigt, det har pågått lite väl länge nu :)

 
Ingen bild

KM

28 mars 2013 16:57

Nu trodde jag du var sjuk på riktigt ! Jag läste fel och trodde det stog "hästtrötthet" istället för hösttrötthet . Vad fel det kan bli. Glad påsk på dig i alla fall ! Kram KM

Helene

29 mars 2013 21:51

Hahaha, så fel det kan bli! Glad Påsk på dig själv!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards