Direktlänk till inlägg 14 mars 2013

Fortsättning från igår

Av Helene - 14 mars 2013 08:49


                 


En vacker solig marsdag och 10 grader kallt! Inomhus är det rätt ok även om jag inte eldade så mycket i går kväll.

Kanske solen värmer huset eller så.....


Fortsättningen på mitt äventyr i går ser ut såhär.

När jag talade med vårdcentralen så skulle dom leta reda på det försvunna brevet från försäkringskassan som skulle kompletteras med upg om min sjukskrivning.


Fem i sex ringde jag tillbaka till vårdcentralen, det visade sig att doktorn inte fått något brev från försäkringskassan. Om det är sant så kan man ju fundera på vem som har ansvaret för det här för enligt handläggaren på FK är det inte jag i alla fall.

Jag kollade alla brev jag fått från Fk men det står inte någonstans att jag skulle lämna dom vidare till vårdcentralen utan att en komplettering skulle begäras in. Den kan ju inte jag skriva så det blir vårdcentralens sak.

Har inte dom fått ett brev om komplettering så kan dom ju inte göra den eller hur?

Kompletteringen skulle vara inne senast 13 mars, igår.


För en stund sen ringde jag till vårdcentralen och läste upp mitt brev och gav namnet till handläggaren. Nu skall vårdcentralen försöka korrigera detta "felet" under dagen.

Inte nog med att det är omöjligt att komma fram till Fk för dom har så mycket samtal att dom varnar för det på hemsidan, det var lika illa när jag skulle nå fram till vårdcentralen idag. Många samtal före.....

I en sådan här situation mår åtminstone jag väldigt dåligt för nu vet jag att det här är något som inte sköter sig självt och att jag blir tvungen att kolla upp allting så det rättas till.

I den stressen som jag upplever är en telefonkö det sista jag vill sitta i. Fk har öppet till kl. 21 och igår gick det inte att komma fram om du inte ville slösa telefontid i en 40 minuterskö för att få tala med en handläggare.


Nu ringde vårdcentralen upp mig och dom hade på något snillrikt sätt fått tag i min handläggare på Fk. Under dagen skall uppgifterna kompletteras....jag vet dock inte om det godkänns och jag vet inte när mina pengar kommer.

Det börjar bli tomt i skåpen ......


Vill så gärna få det här ur världen och kunna se fram emot gladare dagar!

Vi hörs



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards