Direktlänk till inlägg 10 mars 2013

Lisen kommer hem

Av Helene - 10 mars 2013 13:23



 

Majsan på span!


I dag skall jag ta hem Lisen och hennes nya vänner kommer hit under em. Det skall bli mysigt att ha henne här igen.

Trots den kalla vinden skall vi promenera genom skogen och hit. Det är inte så långt som tur är.

Hösilaget är på plats och eftersom det skall vara ganska kallt ett tag till så tror jag att det blir fina fisken för de tre som skall äta av det. Jag känner mig alltid lite orolig för att det inte skall hålla sig fräscht när man öppnar en stor bal och risken för varmväder ökar.


Akka har inte hittat på så mycket bus de senaste dagarna men för säkerhets skull har jag lyckats fixa så jag kan hindra henne från att öppna kylskåpet i alla fall.

För en stund sen kom hon in efter att ha lekt med sin aktiveringsboll. En mycket älskad leksak som hon haft i flera år.

Fyllde den med hundgodis idag och Akka har verkligen jobbat på att få ut det.


Kollade för skoj skull in alla mina djurs födelseår igår. Den enda som jag inte vet exakt som jag vet födelseåret på är Tyson men jag tror han var 1,5 år när han kom till oss. Han bör vara runt 7 år nu.

Lara är på sitt 12 år, Majsan runt 6 år, Akka 9 år, Leo 12 år och Lisen är 20 år.

Vilken gäng! 


Har svårt att tro att Akka har den åldern som står i stamtavlan, hon är ju som en unghund i energinivå och sätt att vara.
Lara däremot stämmer det nog väldigt väl med och hon har dessutom blivit väldigt pratsam på äldre dagar. Hon småskäller på mig hela tiden och har åsikter ständigt och jämt.


 


Lara tar en lur!

 

 

 


Gott med mat.....



Nä, nu är det dax för lunch och sedan ut i vinden för en promenad med Lisen!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards