Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Sotarväntan

Av Helene - 19 januari 2012 10:38

 

Jungfrueldning, det funkar hurra!


Så var det då torsdag! Ledig torsdag till och med. Sitter här och väntar på sotarmästaren som skall

provtrycka kaminen. Han skulle varit här mellan nio och tio men jag har inte sett röken av honom än.

Det har alltså redan blivit en tidsförskjutning som på något sätt måste inhämtas, skall ju hjälpa lilla mamma

idag. Vi skall handla och jag har lovat att byta gardiner åt henne. Det tar sin lilla tid och nu börjar jag bli i tids-

nöd. Hon sitter väl därhemma och väntar på mig.


Häromdagen tog jag en tur ner till mitt förra ställe för att hämta några saker. Det händer saker där. Kanske tur att

jag inte bor där längre eftersom skogen har bestämt sig för att göra sig av med diverse träd som tidigare stått stadigt.


 


Det här är en rönn som varit mycket fin ända tills Lisen börjat knapra på den en sommar då jag lät hästarna 

agera gräsklippare. Nu blir det inte mer av denna rönn och jag vet inte om husägaren ens vet om att det fallit träd lite överallt på tomten. På verandan ligger en hägg lutad äver räcket. Kanske inte så bra!


 


Här är resultatet av min tokiga kattvägg. Känner mig nöjd med resultatet måste jag säga.

Håller också på med att måla om dörrarna som syns på bilden. Det är ett riktigt pilljobb eftersom det sitter

dekaler och annat fastklistrat på dom. Skam den som ger sig, tur att jag har en envis ådra :)


 


Dom fasta hyllorna på övervåningen får lite olika utseende. Tapeten bakom är inte så trevlig att man hoppar av glädje, så jag både målar och tapetserar lite. Tapetrester från min favorittapet räckte till två hyllor, resten blir vitt.

Ser rätt bra ut nu när jag plockat in böcker och annat material på plats. Inte som på bilden, nu finns det mer på hyllplanen. Fattas bara att kantlisterna får lite färg så blir det kanon!


Jaha, ingen sotare än...han har kanske glömt att han skulle hit. Bäst att ringa honom så jag inte sitter här i onödan och väntar.


Vi hörs, kram

 
 
Ingen bild

KM

21 januari 2012 23:32

ATT INTE SE RÖKEN EFTER EN SOTARE VAR KUL SAGT ! MY KIND OF FUN. KM

Helene

22 januari 2012 20:18

Mmmmmm, ibland får jag till det utan att märka det själv!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards