Alla inlägg den 30 januari 2012

Av Helene - 30 januari 2012 14:01




Majsan har blivit tonåring sen vi flyttade. Hon och Tyson drar runt i huset som två marodörer. Dom är alltid

på fel ställe och gärna ivägen. Har snubblat på dom vid flera tillfällen........

Majsan har dock drivit det lite väl långt. Idag har hon lyckats riva ner saker från väggarna och förnöjt studerat sakerna i golvnivå. Det är blomkrukor, tavlor, ljushållare och annat som jag satt upp eller ställt snyggt och prydligt i fönstret.

Idag har hon också envisats med sitta på arbetsbänken inom räckhåll för kylskåpet. Hon är aldrig där annars, framför allt så får hon inte det. Vem vill ha en katt bland brödskivor och smöraskar?

Inte jag i alla fall. Det är inte ens gulligt!

Ute vill hon bara vara om jag är med. 







Här sitter monstret och undviker ögonkontakt!


 


Även i år spritter det i blomkrukorna. Mina klöver har fixat flytten och får nya blad och blommor trots hög ålder.

Ser att jag missat att ta ner min julängel. Får väl bli morgondagens fixa.


Har idag hunnit mocka lösdriften, måla i mottagningsrummet, promenera hundar, mata höns och plockat ägg.

I kväll skall jag på förhandsvisning av en TV-serie. Det skall bli riktigt roligt.

Tror att den heter 30 grader i februari.

Tänker slänga mig i duschen och vackra mig lite inför dagens utflykt. Vet inte vad jag skall ta på mig och fasar för att upptäcka att det är en fläck på min enda vettiga outfit.


Solen skiner, det är kallt ute men jag hörde en fågel som lät vårinfluerad. Hoppet är alltså inte helt ute. 

Jag avskyr kyla som bekant!


Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards