Direktlänk till inlägg 30 oktober 2011

Höhämtning å prylar högt och lågt

Av Helene - 30 oktober 2011 11:18

Här sitter jag och klockan är elva ny tid!

Har precis hemkommit från stallet. Ulrika och jag har hämtat hö en bit bort efter vägen.

Skönt att slippa åka så himla långt.

Jag är inte bortskämd när det gäller höhämtning eftersom jag de senaste åren har fått ta allt hö i min bil.

Ingen ville ju köra hit det för att vägen var så dålig!

Nu var det bara att lasta en transport, köra fram till dörren och sedan lasta ur. Kanon!


I em skall jag arbeta. Börjar kl. 16.00 Tills dess blir det lite packning av diverse saker. Det regnar ju en hel del så

jag får kanske vänta med att ta ner resten av stängslet som jag började fixa med igår.

Himmel vad mycket jag skall hantera innan det blir tomt här på gården. Fasen också vad jag spridit ut mig.


En kopp kaffe skulle nog sitta fint innan jag dristar mig till att börja packa ner saker.

Tur är att jag inte skall flytta så långt vilket ju gör att jag kan ta med saker varje dag eftersom jag alltid åker förbi

huset jag skall bo i.

Det innebär också att jag slipper packa ner allt så himla noga. Det gläder mig oerhört.


Åkte precis förbi grannarna som sliter med sin flytt. Synd att det regnar på dom såhär på sluttampen. Det kan

få vem som helst att gå i spinn.


Jag längtar förstås efter att komma in på nya stället och verkligen se om det jag har klurat på när det gäller färg mm

stämmer med den bild jag har av hur jag skall göra.

Har  en massa tankar på hur färgsättningen skall vara men ni vet hur det är....ibland blir det inte ens i närheten av vad man först tänkte.


Nu äntligen kan jag ha min praktik hemma och det är helbra. Ett rum med egen ingång och bra med plats.

Hade kunnat göra likadant här men småhusen på gården är inte isolerade så vintertid hade det inte funkat så bra.

Dessutom - vägen var ett hinder. Jag kan ju inte enbart ta emot patienter med fyrhjulsdrivna bilar eller äldre Volvobilar. Verkar ju lite tokigt.


Oj, kaffet är klart, dax att kicka igång sig

Vi hörs



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards