Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Sista rycket

Av Helene - 26 oktober 2011 11:21


Det är ganska fint när solen bryter genom istapparna men jag kan lova att det är bedrägligt.

Den här bilden tog jag i december förra året och i år hoppas jag att jag slipper detta med istappar.

Jag skall nämligen flytta ifrån torpet (: vilket är mycket svårt för mig eftersom jag gillar den här platsen.

Som tur är kommer jag inte att flytta så långt. Delvis samma backiga väg men skräckbacken slipper jag.

Det tog ett tag för mig att bestämma mig även om alternativet är så mycket bättre.

Så under november kommer jag att flytta lite saker varje dag och dessutom måla och pyssla till det nya huset

innan jag flyttar in.


     


Förhoppningsvis är det alltså slut på värmeläckaget, hötransporter i djupsnö och svårighet att hitta hem!


Tänk att det alltid skall kännas som att kliva över Mount Everest så fort jag skall flytta. Hur mycket jag än har slängt och gett bort under åren så finns det massor av märkliga saker kvar som jag tar med mig till nästa ställe.

Nu jäklar skall det bli ändring på det ....i alla fall inbillar jag mig det.

Bara jag tittar in i förrådet eller i lådor och skåp så får jag nästan spader. Dessutom har båda kidsen kvar massor av saker som dom inte har kunnat ta med sig än.

Lisa bor på liten yta och Björn hyr ett rum.

Jag inbillar mig att det är många föräldrar som får dras med nerpackade leksaker och gossedjur, barnböcker och andra prylar.

Ensam är jag alltså inte om detta fenomen men det hjälper ju inte när det skall med till nästa ställe.


Det skall bli roligt att flytta! Det som hindrar "den glada känslan" är att jag inte bara gillar platsen jag bor på nu, jag älskar det här stället. Hade det varit mitt, ja då hade jag nog aldrig gett mig av härifrån för då hade det blivit renoverat ordentligt. Visserligen ligger det väldigt ensligt men det gör mig inget snarare tvärtom. Här finns det som jag söker i tillvaron när det gäller ro, skönhet och möjligheter trots en omöjlig vägsträcka! Vägen är en mardröm och för att få skräckbacken i skick krävs det att man spränger bort berg bla. Hur möjligt är det för mig?

Nä, nu är det problemet borta från och med 1:a december!

Vi hörs

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards