Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Helene - 6 oktober 2010 01:25

Och vad hann jag med i dag då?

En mängd bra goa saker faktiskt.

Efter jobbet kollade jag mina mejl, en hel hög!

Hundrastning och utfodring sen iväg till Fia som för närvarande inhyser min kusins hästar i sitt fina stall. Där mötte jag upp med hovslagare Ljungan.

Han skulle sätta på en tappsko på Vårvind. Jag var tvungen att hjälpa till med att ta in henne från hagen så han skulle ta rätt häst.

Hann prata med Fia en stund och samtidigt hämta min kvarglömda kamera.

Solen sken fortfarande när jag gav mig av hemåt. Fick en ingivelse att se om min goda vän Monica var hemma. Har inte sett henne på evigheter.

Jippi, det var hon och kaffe hade hon också.

Det blev en del babblande innan jag drog mig hemåt. Hann handla lite på vägen.

Väl hemma frossade jag i Rice Crisp och skivad banan samt iskall mjölk. Jag kan få en intensiv längtan av just detta mellan varven.

Bättre än godis till och med.

Därefter satte jag mig vid datorn igen för att verkligen kolla igenom mejlen. Har suttit och tittat på en hel del utbildningsvideor under kvällen och lärt mig massor om onlinejobs.

Herregud vad man kan jobba med mycket på nätet.

Du kan vara en affiliate,blogga, ge ut egna saker, e.bay, surveys, läsa e.mejl mm mm i all oändlighet. Du kan också dra in en hel del pengar om du sätter det i system. Har ju  personligen lite svårt för att sitta och svara på frågor hela dagarna för att tjäna ihop till brödfödan men.....finns det inget annat så får det väl bli det :)

Har du kollat in min länk förresten?

Ner i vikt....

Hollywood Weght Loss

Testa den....det handlar om hur du behöver träna också....inte bara äta rätt!

Det tar mycket tid att surfa runt och kolla läget på onlinejobs. Mest länkar finns det ju i USA, där kan man hitta det mesta och många av dessa sidorna kan man jobba utifrån även om man sitter här i lilla Sverige.

Roligt är när dom ringer hem till mig bara för att man loggat in på någon sajt för att kolla läget. Bra träning i engelska om inte annat. Ofta letar dom efter folk som dom kan coacha och som dom kan ha med i sina succéhistorier på  förstasidan så fler folk köper produkterna av dom.

Jag har hittills blivit uppringd av två olika snubbar....dom blir förvånade över att ha hamnat i Sverige säger dom....ännu svårare är det för dom att fatta hur jag bor när jag nu beskriver mitt lilla hus i skogen.Eller är det min engelska som är problemet?

Tyvärr verkar jag inte vara den ultimata succén för jag blir "aldrig" uttagen.

Själv tycker jag att jag är ett utmärkt objekt. Hade ju inte varit fel att få coaching från "over there" ett par gånger i månaden och alling betalt för att starta upp en klurig onlinebuisness och tjäna mängder med dollar. Det vill nämligen till att du både har tid och lite extra pengar när du drar igång även om dom säger att det är gratis. Gratis i USA är inte gratis som det är gratis här. Dom tar alltid ut en liten kostnad någonstans och dessutom .... domäner kostar och hotellen till dom, alla ställen där du skall generera trafik till din sida kostar också pengar, det finns gratismöjligheter också, det gäller bara att hitta dom. Sen är det ju squeespages, plattformar och annat pyssel som skall till......

För en vecka sen hade jag inte kunnat skriva detta för då visste jag knappt att det fanns. :)

Jisses vad tiden går! Nu är det ju natten!

Kram allihop

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards