Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Bludder med känsla

Av Helene - 20 september 2010 19:29

Nu är både jag och datorn lika tröga. Fattar inte vad min tid tar vägen. Hinner ju inte med något vetttigt för närvarande.

Har ägnat eftermiddagen och fram tills nu med att surfa runt i världsalltet. Hur kul som helst men....egentligen har jag inte hittat något som jag ens kan bära med mig i huvudet. I alla fall så vet jag inte om det än.

Det sista jag gjorde var att läsa Lisas blogg. Jag tycker att det är riktigt roligt.

ohlily.blogg.se för den som vill ta en titt.

Nu ringde sonen, han har börjat leta efter utbildningar utomlands alternativt jobb.

Det börjar bli dags för det sk. vuxenlivet med kneg och annat säger han, fast jag tror nog att han vill studera sig lite till.

I morgon em skall jag ut och titta på en katt som är sjuk. En förtvivlad husse ringde häromdagen. Djursjukhuset vet inte vad som felas honom, katten alltså.

Nu vill husse testa homeopati. Det blir intressant som vanligt.

Har nyligen behandlat en tik som är extremt skendräktig och resultatet är mycket tillfredställande för hunden, matte och husse, som har det rejält jobbigt allihop varje gång deras kära tik löper och sedan tror att hon skall ha valpar.

Klockan tickar på och det börjar bli tid för lite nyheter. Förmodligen rör det valet.

Ett sådant nesligt nederlag för Sverige att få SD i riksdagen. Man är ju färdig att kräkas. Ser på min FB sidan att många är rent chockade över detta. Det känns ju ganska skönt i alla fall. Även människor på andra sajter uttrycker sitt ogillande.

Kan det var så illa att det här kan få oss svenskar att börja närma oss politiken igen.....prata med varandra och komma ur sin coma.

Har hört flera stycken som i ren chock säger sig vilja engagera sig politiskt....

Det är nyttigt att reagera, kanske det får oss att tänka efter tills nästa val.

Min dotter berättade att var femte person i en kommun i Skåne har röstat på SD. Nu är ju inte jag förvånad kanske, SD har ju fäste i söder, men hon var helt ställd och väldigt upprörd.

Vi hörs

 
 
Ingen bild

KM

22 september 2010 11:38

SD, HMM.. SITTER BARA EN MANDATPERIOD. JAG TROR ATT DESSA VÄLJARE ÄR SÅDANA SOM ÄR BESVIKNA PÅ ALLT O ALLA O VILL SKYLLA PÅ NÅGOT. TROLIGEN MEST UNGA TUFFA MÄN SOM INTE HAR NÅGON HISTORIA BAKOM SIG O LEVER I EN "JUSTNUKAPSEL". -POLITIK ÄR STIMULERANDE PÅ LÄGRE O LOKAL NIVÅ,MEN JU LÄNGRE UPP DEN NÅR JU SMUTSIGARE BLIR DEN. SKOLA,VÅRD O OMSORG ÄR GULD VÄRD FÖRE VALET MEN VAD HÄNDER SEN ? NADA. "PENGARNA RÄCKTE INTE" ECT ECT... GRRR... NÄ,JAG TROR JAG GÅR UT O SKRUVAR PÅ EN JEEP ISTÄLLET.. KRAMAR. KM

Helene

23 september 2010 14:49

Ja gisses, kanske jag skulle ha en jeep att skruva på så jag blir av med frustrationen! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helene - 31 januari 2019 14:09

Nu är jag på plats och tänker faktiskt försöka ge mig på att blogga lite oftare.Lusten att skriva är inte borta men jag skriver i helt andra sammanhang nu för tiden.Jag kan berätta att livet inte ser lika dant ut nu som det gjorde 2015 i november.När...

Av Helene - 15 juli 2017 00:25

Sist jag skrev var i april 2015.Det är över 2 år sedan.Den senaste veckan har jag känt ett visst sug att skriva igen så nu blir det snart några nya inlägg.Livet har liksom sprungit ikapp mig och numera är jag pensionär, sittandes i rullstol för det m...

Av Helene - 20 april 2015 19:04

Men oj, jag har visst en blogg som bör tas omhand. Ser ju att en och annan kollar om jag skriver något. Hej på er!   Nu för tiden arbetar jag som lärare. Det var några år sedan. Det är ungefär som att cykla. Inte sjuttan har jag glömt pre...

Av Helene - 30 januari 2015 00:08

Ny hemsida äntligen! Den gamla tog liksom slut av någon anledning. www.kurhomeopati.com heter den. Välkomna in på sidan!   Med risk att hamna i dispyt med något troll så lägger jag ut min fb länk också.https://www.facebook.com/CurenturDjurh...

Av Helene - 16 januari 2015 21:50

Fredag kväll. Kallt i huset. Glömde att ta in ved förut så jag får skylla mig själv.Göteborg fick besök av mig idag igen.Hjälpte min mamma en stund med sjukbesök.Det är jobbigt för henne att åka till sjukhuset varje dag för att hälsa på sin livskamra...

Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards