Alla inlägg den 25 september 2010

Av Helene - 25 september 2010 03:14

Hallå alla därute!

Jag borde fira att jag äntligen fixat en ny matta till vardagsrummet. Den är inte grön som jag egentligen ville att den skulle vara. Den ser ut som ett höstlöv i färgerna.....med andra ord kan man med lite vilja tro att det ligger en lövhög under bordet. Varma färger med inslag av grönt någonstans inne i färghavet.

Denna matta fick jag för 200 kr, splitter ny!!! Jag är helnöjd. Det är en rya, så jag är allt lite modern......nu fattas bara lite nya kuddar till min fula soffa sen blir det nog kanon tillsammans med två nya filtar som jag kan drapera över soffan.

I skogen, runt husknuten fäller markägaren träd. Maskinerna kommer bara närmare och närmare. I går insåg jag att det inte kan vara så lätt att få ut virket ur skogen och jag fasar för att markägaren skall få för sig att använda min gårdsplan för lagring......Hela mitt inre skriker av fasa för denna tanke.

Dom började ju bygga nya vägen förra hösten och i somras lovade MÄ att den skulle bli klar så jag kan köra på den.....hahahahahahahaha det kan jag nog glömma...

Ett av mina svampställen är totalkvaddat av maskinernas framfart och jag tror nog inte att det kommer upp några fler svampar där till nästa år. Hela denna fantastiska kantarellplats ändrar ju nu sina förutsättningar tyvärr.

Nåväl, hela frysen är proppad med kantareller och nu är det dags för trattisarna.

Jag har hittat dom i år, förra året fanns det inte en enda här i skogen.

På söndag firar vi Lisas födelsedag. Hela familjen samlas, mums!

Var ute för  en stund sen, det regnar men natten är ljum. Det blir lättare för mig att sova i morgon om det regnar ute.

Märker att jag har vilda föreställningar om hur det skall bli att krypa ner i  sängen om några timmar.

Nu är mitt kaffe slut och jag skall återgå till arbetsuppgifterna.

Kram



Presentation

Fråga mig

53 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards